Poolia lanserar ny digital kampanj - Tidernas ledning

I dag lanseras Poolias digitala kampanj, Tidernas ledning. Kampanjen som är Facebook- och Linkedinbaserad är en fortsättning på Poolias tidigare digitala kampanj, Tidernas rekrytering.  tidernasledning.se blir besökaren VD och skapar ett företag där det gäller att rekrytera sin ledningsgrupp.

Kanske minns ni reklamfilmerna där Judas och Gustav Vasa var några av huvudrollerna i Poolias kampanj Historiska felrekryteringar. Den nya digitala kampanjen har samma manér som den tidigare och även i denna ligger historien i fokus. Bakgrunden på kampanjsidan är "Den sista måltiden" där Jesus med sina lärjungar fungerar som en symbol för en historisk ledare. Liksom vid tidigare digital kampanj valde Poolia att samarbeta med Karlstadsbyrån Ord & Bild.

I Facebookversionen får besökaren skapa ledningsgruppen utifrån en procentsats som baseras på vännernas Facebookinformation. Därefter matchas ledningens totala procentsats med ett citat från en historisk person. Ju högre resultat desto bättre citat. I LinkedIn-versionen ska besökaren välja de kontakter som är bäst lämpade för ledningstjänsterna utifrån ett poängsystem för att slutligen tävla om att komma så högt upp som möjligt på en topplista.

Tidernas ledning är en rolig och lättsam kampanj där besökaren får möjlighet att hylla sitt nätverk genom att rekrytera sina vänner till ett fiktivt företag. Vi har valt att bygga kampanjen genom LinkedIn och Facebook då de, i nuläget, är två starka kanaler som vi gärna jobbar med. Vi hoppas fler kunder och kandidater får upp ögonen för Poolia genom kampanjen. menar Johan Alsén, Sälj- och marknadschef.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Alsén, Sälj- och marknadschef, Poolia
E-post:johan.alsen@poolia.se

• kampanj
  • digital kampanj
  • tidernas ledning

Poolia är ett börsnoterat rekrytering- och bemanningsföretag och finns representerat i Sverige, Danmark, Finland, England och Tyskland. Huvudkontoret och merparten av våra anställda finns i Sverige.
Vi erbjuder hög kompetens och lång erfarenhet inom rekrytering, personaluthyrning och chefsrekrytering.

Poolia Sverige AB
Box 207 (Kungsgatan 57 A) | SE 101 24 Stockholm | tel 0770-111 222 | www.poolia.se