Glimmis® Reflexbrosch – Vacker accessoar med livsviktig funktion.

Glimmis® Reflexbrosch är en vacker accessoar med livsviktig funktion.
Perfekt present till mamma, fru, flickvän, svärmor och väninna.

Glimmis Reflexbrosch sitter jättesnyggt på kappärmen, mössan, väskan, eller kavajslaget. Att bära reflex är att ge bilister en chans att få syn på dig - det kan rädda ditt liv. Med reflexbroschen är du inte bara snygg, du syns på långt håll och minskar risken för en olycka markant. En perfekt present till någon du är rädd om!

Nyhet! Broschen finns nu i flera nya fina färger.
Cirka pris i butik: 89 kr.

• Tillverkas i Sverige.
  • Testade och godkända av SP - Sveriges Tekniska forskningsinstitut.
  • Glimmisar uppfyller normen för personreflexer (EN 13356) och är CE-godkända.
  • Svensk originalprodukt som exporteras över hela världen.

Läs mer och se hela vårt utbud av läckra reflexer på www.popomax.se.

I dag finns över 100 varianter av Glimmis reflexer och det kommer ständigt nya motiv. Glimmisreflexerna är smidiga att bära och även anpassade för olika personligheter och intressen. Glimmis reflexer är fina accessoarer i dagsljus och livräddare i mörker. Det har blivit kul att bära reflex, inte bara säkert.

Glimmis tillverkas av reflexmaterial av högsta kvalitet från 3M. All produktion sker i Sverige. Glimmis reflexer uppfyller normen för personreflexer (EN 13356, SP-ID -nummer 04022, certifikatsnummer 424601) och är CE-godkända. För att vara godkänd enligt CE/EN 13356 ska följande uppfyllas:

• Reflexen ha en minsta reflekterande yta om 15 cm2
• Reflektionsvärdet skall vara större än 400 CIL.
• Reflexen skall vara försedd med information till mottagaren om certifierande institut, certifikatsnummer,
samt hur reflexen skall hanteras och skötas.