Popomax förstärker sin position Japan

Popomax AB var först att introducera designade personreflexer i Japan och sedan fem år tillbaka är Japan det enskilt största exportlandet för Glimmisprodukterna. Efter en mycket lyckad satsning på den japanska marknaden fokuserar nu Popomax AB på att ytterligare stärka sitt varumärke Glimmis® i världen.

När den internationella mässan Playtime går av staplen den 21-23 februari 2012 i Tokyo med fokus på barnprodukter tar Popomax steget att ytterligare stärka sitt varumärke Glimmis® i Japan och övriga världen. I samarbete med Exportrådet satsar nu Popomax på att nå nya exportmarknader och förstärka sin postion i Japan som ledande reflexleverantör. Playtime är Japans ledande konceptmässa inom mode, leksaker och relaterade områden för barn-, baby-, och mammaprodukter där fokus ligger på kvalitet och design.

– Japan är världens näst största konsumentmarknad och en ledande trendsättare i Asien. Playtimemässan i Tokyo kommer att bli ett bra tillfälle för Popomax och vårt största varumärke Glimmis att förstärka vår position i Japan och samtidigt öppna upp för nya samarbeten på bred front i Asien inom barnmarknaden och mot säkerhetorganisationer, säger Kersti Kempe VD för Popomax AB.

Popomax AB formger, tillverkar och distribuerar godkända reflexer i högsta kvalitet sedan 2002 och är marknadsledande. All tillverkning sker i Sverige. Popomax AB kommer att befinna sig i Exportrådets monter och visa upp sitt varumärke Glimmis® där personreflexer, reflexbroscher och bandreflexer s.k. Slap Wraps ingår.

- Vi har länge tittat på den Asiatiska marknaden och ser många möjligheter. Vår förhoppning är att vi genom vårt samarbete med Exportrådet kommer att kunna nå ut med information om vikten av att bära reflexer, hur de räddar liv, i Asien och övriga delar i världen, där kunskapen och användningen av reflexer inte är så stor som i Sverige, säger Kersti Kempe VD för Popomax AB.

För att boka ett möte med Popomax på Playtime Tokyo kontakta Kersti Kempe via e-post kersti@popomax.se eller ring 08-755 87 27.

Se hela utbudet av Glimmis reflexer ›› www.glimmis.com

Högupplösta pressbilder finns på hela sortimentet, en del att ladda ner direkt från glimmis.com. Bilderna får endast publiceras i anslutning till redaktionellt material om Glimmis®.