Poppels Mölnlycke-bryggeri får ny ägare

Poppels Bryggeri och Old Beefeater Inn har skrivit kontrakt för övertagande av Poppels nuvarande bryggeri i Mölnlycke.

– Det känns fantastiskt roligt att Old Beefeater Inn med personal har bestämt sig för att öppna bryggeri. Där finns ett gediget kunnande och en rik öltradition som nu helt säkert kommer ge mycket glädje åt ölälskare både lokalt och nationellt. Vi önskar dem självklart lycka till, säger Petter Gunnarson, VD på Poppels Bryggeri.

Sven Jannesson, VD för Old Beefeater Inn och ägare tillsammans med Lasse Ridell, kommenterar:

– Efter att ha serverat göteborgare förstklassigt hantverksbryggt öl från hela världen i över 20 år ska det nu bli otroligt roligt att ta klivet och pröva vingarna som bryggare. Poppels Mölnlycke-baserade bryggeri passar oss utmärkt. Här finns alla möjligheter att växa rejält, med förutsättningar som bevisligen klarar av att producera högklassigt öl i stora volymer.

Båda parter strävar efter att kunna genomföra övertagandet den 1 april 2016.

Något du undrar? Hör gärna av dig till Petter Gunnarson på 0727 – 16 27 67 eller petter[a]poppels.se, eller till Sven Jannesson på 0733 – 93 26 59 eller sven[a]beefeaterinn.se.

• Gastronomi

• bryggeri
  • jonsered
  • mölnlycke
  • göteborg
  • hantverksbryggeri
  • hantverksöl
  • öl
  • mikrobryggeri
  • old beefeater inn
  • poppels

POPPELS BRYGGERI grundades 2012 av 15 ölälskare med en gemensam dröm: att sprida kärleken till riktigt bra, hantverksbryggt öl. Sedan dess har bryggeriet släppt ett dussin olika öl och växt till ett av Sveriges större mikrobryggerier. Ett flertal öl finns till försäljning på ett par hundra systembolag från norr till söder.

Bryggeriet har idag sitt hjärta i Mölnlycke men håller precis på att uppföra ett nytt bryggeri i idylliska lokaler i Jonsered.

Bryggeriet har alltid strävat efter att involvera sina kunder (ölhjältar) i ölbryggandet. Bland annat genom att genom att 2014 brygga Sveriges första crowdsourcade öl på vinbär skördade i villaträdgårdar i hela Göteborg med omnejd, och året efter Sveriges största crowdsourcade öl på bär från hela landet.

Mats Wahlström

Presskontakt VD och Grundare +46725790239