Matthias Müller tar över styret i Porsche

På torsdagen den 30 september presenterar Porsches nya vd Matthias Müller (57) nyheterna på Paris Bilsalong, Porsche 911 Speedster och 911 Carrera GTS Coupé och Cabriolet. I samband med Volkswagen-koncernens event på morgonen inför höstens viktigaste bilsalong sker dessutom överlämnandet av stafettpinnen i Porsche AG:s ledning. Med ett ekonomiskt framgångsrikt år bakom sig överlämnar Michael Macht (50) symboliskt ratten till sin efterträdare Matthias Müller.
Överlämningen av vd-posten till Matthias Müller sammanfaller med tre världspremiärer, den fjärde  upplagan av 911 Speedster och de båda bakhjulsdrivna Carrera GTS-modellerna.
För ytterligare information kontakta Bosse Janson på tel 08-553 869 12 eller e-mail: bosse.janson@porsche.se

Porsche är en av världens mest framgångsrika sportbilstillverkare med modellserierna 911, Boxster, Cayman, Cayenne och Panamera. År 2009 tillverkades nära 80 000 Porsche varav 293 registrerades i Sverige. Porsches största marknader är USA och Tyskland. I Sverige säljs nya Porsche genom Porsche Center som finns i Borås, Göteborg, Kalmar, Karlstad, Malmö och Stockholm.