Posifon hyllar årets pristagare för 2023: Utmärkta insatser inom välfärdsteknik

Posifon hyllar årets pristagare för 2023: Utmärkta insatser inom välfärdsteknik

När vi nu stigit in i 2024 tar vi på Posifon en stund för att reflektera över det gångna året och de betydelsefulla insatser som har gjorts inom vårt verksamhetsområde. Vi är stolta över att få uppmärksamma och hedra tre av våra framstående kunder som har utmärkt sig på olika sätt.

Årets Vägvisare: Nora Kommun

Årets Vägvisare tilldelas Nora Kommun, Fredrik Bergström och hans framstående medarbetare för deras utomordentliga bidrag inom äldreomsorgen med att främja välfärdsteknik, genom att lyfta fram mobila trygghetslarm och prioritera äldres trygghet och självständighet. Genom förebyggande strategi som inte bara sparar pengar utan också effektiviserar äldreomsorgen är de ett föredöme för andra kommuner.

Årets Införande: Nacka Kommun

Posifon tilldelar priset Årets Införande till Nacka Kommun för deras arbete med att införa 250 nya mobila trygghetslarm– en resa som inte var utan hinder men som möttes med tålamod, skicklighet och fokus på den slutgiltiga lösningen och ett lyckat slutresultat och som visar på deras engagemang för att stärka säkerheten och välbefinnandet för sina invånare.

Årets Samverkare: Hjälpmedelscentralen Gävleborg

Hjälpmedelscentralen Gävleborg tilldelas priset Årets Samverkare för sina fina insatser inom arbetat med att stödja kommuner i användandet av mobila trygghetslarm. Med sitt professionella arbete och ihärdiga ansträngning har de ökat sin kompetens avsevärt och byggt upp en trygghet i organisationen och skapat kunskapsspridning och förståelse för mobila trygghetslarm.

Aina Thunem

Presskontakt Kommunikationsansvarig Norden +46 70 0900 217
Henrik Essunger

Presskontakt VD Norden

Ledande i Sverige på GPS-larm och välfärdsteknik

Posifon AB är ett IT/telekom-företag som, baserat på app- och mobiltelefoniteknologi, utvecklar nya tjänster för ökad välfärd. Tillsammans med omsorgen arbetar vi för att alla ska känna sig trygga, fria och självständiga. Vi utvecklar frihetsskapande tjänster som ger våra användare god livskvalitet. För oss är det viktigt att vara lyhörda, att se och lösa kundens individuella behov. Vi är kunskapsbärare, tankeledare och arbetar hårt för att ligga i framkant för att få ut det bästa ur välfärdstekniken.

Vi brinner helt enkelt för att varje användare skall känna sig trygg, fri och aktiv - både inne och ute.

Posifon AB
Sven Hultins gata 9c