Apotea blir snabbast till brevlådan i samarbete med Bring

Apotea blir snabbast till brevlådan i samarbete med Bring

Nu kan Apoteas näthandelskunder välja den snabbaste leveransen av apoteksvaror till brevlådan med Bring.

Med Brings leveransalternativ Brevlådepaket Express kommer Apotea kunna erbjuda sina näthandelskunder en ännu enklare, snabbare och fullt spårbar leverans sju dagar i veckan. Kunden beställer sina varor på kvällen och får dem på hallmattan tidigt nästa morgon. Till och med på julafton!

Tjänsten är unik, den är först i sitt slag med leverans sju dagar i veckan och har full spårbarhet. Vi börjar med att erbjuda tjänsten i Storstockholm. Med den här tjänsten kan kunderna i praktiken beställa sina varor innan man går och lägger sig och få dem levererade på hallmattan när man vaknar på morgonen.
Vår ambition är att inom kort utvidga erbjudandet för Apotea till hela Mälardalen och Östergötland
, säger Pelle Lönn affärsutvecklingschef Bring Citymail

Det absolut vanligaste leveransalternativet i Sverige idag är att få sina varor levererade till ett utlämningsställe när man handlar på nätet. Färska insikter från Brings skandinaviska kundundersökning – Bring research- visar att en tredjedel av de svenskar som handlat på nätet gärna skulle valt ett annat leveransalternativ om de fick välja igen, och då gärna ett leveranssätt till hemmet. Brevlådan är det alternativ som visar starkast efterfrågan, vilket Apotea nu kan erbjuda sina näthandelskunder!

Det är en stor skillnad på att erbjuda en standardfrakt från A till B mot att leverera en schysst service till mottagarna, säger Johan Holgersson, direktör marknad och digitaltjänsteutveckling e-handel och logistik på Bring. Leveranser måste tillföra ett extra värde för nätkunden - utöver själva frakten - såsom enkelhet, bekvämlighet, flexibilitet och relevans i den situation individen är i vid köpet.Det förstärker nätbutikens köpresa ytterligare. När det gäller apoteksvaror vet vi att snabba och bekväma leveranser är viktigt. Alla har inte ett apotek i sin direkta närhet, men de flesta av oss har en brevlåda. Med nya alternativet Brings Brevlådepaket Express skapar Apotea ett mervärde för sina nätkunder,säger Johan.

Det känns väldigt roligt att vi kan erbjuda våra kunder leverans med Bring. Vi eftersträvar alltid snabb leverans hela vägen hem till kund och med Bring kan vi erbjuda det. Som e-handlare är leveransen en oerhört viktig del av vår verksamhet och jag tycker att Brings spårbara paket erbjuder en trygg leverans både för oss som avsändare och för våra kunder, säger Pär Svärdson vd Apotea.

Bring levererar Brevlådepaket (upp till 2 kg) i Storstockholm och når ca 2 miljoner människor varje natt sju dagar i veckan via våra duktiga morgontidningsdistributörer. Tjänsten gäller för receptfria läkemedel. Du behöver inte vara prenumerant av någon tidning för att kunna få leveransen av Bring.

För mer information, kontakta:

Johan Holgersson, direktör marknad och digital utveckling Bring

+46 709 756 620 johan.holgersson@bring.com