Bring Frigo stärker ledningen genom tillsättning av två nya affärsområdeschefer

Bring Frigo stärker ledningen genom tillsättning av två nya affärsområdeschefer

Som ett led i Bring Frigo´s utvecklingsstrategi rekryteras nu två nyckelpersoner till ledningen. Henriette Kistrup tillsätts i rollen som Affärsområdesansvarig för Frigos internationella trafiker (International Transport), och Erik Börtemark i rollen som Affärsområdesansvarig för Frigos inrikestrafiker, (Transport Inrikes).

- Tillsättningen av Henriette och Erik är två strategiskt viktiga rekryteringar för Frigo. Vi är mitt uppe i en omvandlingsresa och tillskottet av Eriks och Henriettes långa och breda erfarenheter i olika ledarroller från vår kundsida, kombinerat med gedigen logistikbakgrund såväl inom som utanför livsmedelsbranschen, är mycket välkommet. De blir båda centrala nyckelpersoner i Bring Frigos ledningsgrupp och i vårt arbete att förädla Frigos verksamhet, säger Peter Haveneth, VD för Bring Frigo.

Henriette Kistrup har haft flera ledande befattningar inom livsmedelsbranschen. I Arla-koncernen hade Henriette bland annat rollen som Global Logistics Development Director och Senior Production Director. Henriette har även haft rollen som VP Business Development på Carlsberg.

Erik Börtemark har haft flera ledande roller från producentledet inom livsmedel. Erik kommer närmast från Skånemejerier där han har rollen som Supply chain Director. Dessförinnan hade Erik motsvarande roll på Findus där han även hade befattningen Logistic Manager.

- Vi har en spännande och utmanande resa framför oss och jag är stolt och glad över att välkomna Henriette och Erik till Bring Frigo. Vi ska offensivt fokusera på vårt arbete att utveckla vårt tjänsteutbud och leva upp till de förväntningar som livsmedelbranschen har på oss som deras logistikpartner nummer ett, avslutar Peter

För mer information kontakta:Peter Haveneth, VD på Bring Frigo, peter.haveneth@bring.com, +46 42 17 80 00