På Sibyllegatan i Stockholm öppnar Bring en tillfällig paketutlämning i egen regi.

Bring har tredubblat antalet ombud på fyra år – öppnar pop up fram till jul

Leveransföretaget Bring har ökat antalet utlämningsställen med 221 procent på mindre än fyra år. För att rusta sig inför årets julhandel väljer man nu att öppna ett pop up-ombud på Östermalm.

Den senaste veckan, som är årets mest intensiva, har Bring ökat sina paketvolymer från näthandeln med 6 procent jämfört med samma period föregående år. Med ökande paketvolymer krävs en ökad kapacitet – både på terminaler och i form av utlämningsställen. Av del anledningen öppnar Bring sitt nya pop up-ombud på Sibyllegatan i Stockholm.

- Genom att öppna ett tillfälligt paketombud under årets mest intensiva period kan vi leverera fler julklappar och samtidigt minska köerna på andra närliggande ombud, säger Matilda Adelborg, presschef på Bring.

Sedan tidigare har Bring drygt 1700 paketombud över hela Sverige i form av dagligvarubutiker och kiosker. Nu väljer man att öppna en tillfällig pop up-utlämning i egen regi. Det senaste året har nätverket dessutom kompletterats med egna paketboxar, en satsning som fortsätter under nästa år. Under året har Bring placerat ut drygt 500 paketboxar i Stockholm, Malmö, Göteborg, Jönköping, Linköping och Örebro.