Bring inför hemleveranser när du sover

Bring inför hemleveranser när du sover

Bring tar ytterligare ett steg mot än mer flexibla och precisa leveranser och lanserar Pyjamasexpressen – leverans rakt in i ditt sovrum – när du sover

Den bästa mottagarupplevelsen

– Bring är och ska vara den ledande aktören inom e-handel och hemleveranser med den bästa mottagarupplevelsen på marknaden, då krävs det ansträngningar. När vi inför leveranser ända fram till näsan på kunden, när den sover, så visar vi på vår flexibilitet och erbjuder en tjänst som är unik berättar Adam Leth informationschef Bring.

Öppet fönster en förutsättning

Det nya sättet att leverera kräver att kunden lämnar ett sovrumsfönster öppet under natten, något som Adam, inte tror är ett problem,

– Nej, det kommer inte vara ett problem, i de undersökningar vi gjort i samband pilottesterna är det 9 av 10 som sover med öppet fönster. Mottagaren är vårt största fokus, vaken som sovandes säger Adam

Bo högt, inget hinder

Även den som bor några trappor upp kommer kunna ta del av erbjudandet.

– Absolut, vi exkluderar ingen. Våra chaufförer har alltid en hopfällbar stege på 12,5 meter med sig i bilen, berättar Adam entusiastiskt

Chaufförer tysta som möss

För att kunna erbjuda leveranser utan att störa mottagarna använder man sig av en tystgående elbil, dessutom är chaufförerna försedda med mjuka filttofflor för att reducera otrevliga ljud från fotstegen. Under rekryteringen av natt-chaufförer var decibelmätningen ett avgörande moment. Flera tester gjordes för att hitta de allra mest tysta medarbetarna, och det lönade sig – Konceptet har testats med stor framgång. Hela 95 % av leveranserna sker obemärkt och ljudlöst

Jag har sovit som en stock genom varje leverans

En av de personer som har deltagit i pilotesterna är Thomas Tscherning, divisionsdirektör på Bring Express.

- Det har fungerat väldigt bra, jag har inte vaknat en enda gång när jag har fått mina leveranser och då är jag en väldigt lättväckt person.

Monitor hjälper chauffören att kartlägga din djupsömn

För att kunna leverera så ljudlöst som möjligt har alla chaufförer en sömnmonitor med sig. Med denna kan chauffören följa mottagarens sömnmönster och leverera när mottagaren befinner sig i sömnstadie 4 d.v.s. djupsömn.

Vill du veta mer och anmäla ditt intresse gå in på länken Pyjamasexpressen

För mer information:

Adam Leth, informationschef Bring