Årets nätbutik: CEO Mathias Ekström från nätbutiken Care of Carl kan kalla sig "årets nätbutik" i Norge. FOTO: Håvard Jørstad, Bring

Den svenska e-handlaren Care of carl vinner e-handelspris i Norge

För sjuttonde året i rad utser Bring de allra bästa nätbutikerna i Norge. Av över 1400 nominerade nätbutiker står nu vinnaren kvar – och det är en svensk e-handlare som är bäst 2023.

I kategorin medium stod det mellan Care of Carl, Carlings och Apotera. Det är första gången som en svensk nätbutik vinner priset.

- Care of Carl levererar kvalitet hela vägen. Det är blixtsnabba leveranser, en god köpupplevelse och en fantastisk kundservice. De lyckas dessutom väldigt väl med sin målgruppsanpassning – både på sajten, i sin marknadsföring och genom att man kan anpassa sitt köp – till exempel sy upp de nya kostymbyxorna, säger Kristin Hofmann, juryledare för näthandelspriset.

Om priset Årets nätbutik

• Posten Norge och Bring har sedan 2005 kårat Årets Nätbutik
  • Juryn består av Arnulf Refnes, CEO og co-founder av Naardic.no, Monica Solberg, Head of ExperimentationaI på Finn, Roy-André Tollefsen, Head of eCommerce på Flow Solutions, Torkel Johannessen, CEO Pearl Convert, Ingvild Moen, Digital Advisor Social Media och grundare Resonate AS, Kristin Dahl Hoffmann, juryledare och direktör Marketing E-handel och Logistik på Posten Norge
  • I årets tävling blev 1400 nätbutiker nominerade till priset
  • Sedan förra sommaren har Bring och juryn testat alla nominerade nätbutiker. Av alla nominerade testade de sedan 157 nätbutiker grundligt.
  • Juryn har fyra huvudkriteriet: köpupplevelse, affärsmodell, innovation och marknadsföring.
Jyrun för näthandelspriset. Övre raden från vänster:Arnulf Refsnes, Roy-André Tollefsen, Torkel Johannessen. Nedre raden från vänster: Monica Solberg, Kristin Dahl Hoffmann och Ingvild Moen.

Bring löser vardagslogistiken åt små och stora företag i hela Norden. Bring hanterar paket, bud och gods – och kan även hjälpa till att installera den beställda tvättmaskinen, eller bära in den nya soffan och samtidigt ta med den gamla. Bring är en del av Posten Norge-koncernen, den fjärde största post- och logistikaktören i Norden. Koncernen har som mål att senast 2025 endast använda förnybar energi till sina fordon och fastigheter.