VINNARE X2: Den svenska nätbutiken Care of Carl är återigen kårade till årets nätbutik i Norge. Här med COO Henrik Nygren och Kari Hammarlund, kundrådgivare i Norge. Foto: Bring

Svenska Care of Carl är årets nätbutik i Norge

För andra året i rad har den svenska näthandeln Care of Carl utsetts till "årets nätbutik" i Norge av Bring.

– Care of Carl har en väldigt tydlig målgrupp som de har god insikt om. De brinner för att ge kunderna en exklusiv köpupplevelse, något du märker från första besöket i webbutiken till att du får paketet. Vinnaren arbetar värdebaserat i allt de gör, tar ansvar och utvecklar särskilt inspirerande lösningar för hållbarhet och cirkulär ekonomi, säger Thomas Støkken, koncerndirektör för e-handel och logistik på Posten Bring.

PÅ SCENEN: Koncerndirektör för e-handel och logistik på Posten Bring, Thomas Støkken. Foto: Bring

I år är nittonde året Posten Bring utser Årets Nätbutik. Care of Carl var finalist i kategorin "medium" på Netthandelspriset i Oslo, tillsammans med de norska nätbutikerna Linda Johansen och Villoid.

– Priset som årets nätbutik är ett bevis på at kunderna och våra leverantörer uppskattar oss. Vi har tagit rätt beslut och har fortsatt utveckla nätbutiken. Kunderna kräver bättre service och bättre alternativ, vilket vi känner att vi fått till, säger COO Henrik Nygren på Care of Carl efter segern.

• Posten Norge och Bring har sedan 2005 utsett årets nätbutik
  • Juryn består av Arnulf Refnes, CEO og co-founder av Naardic.no, Monica Solberg, Head of ExperimentationaI på Finn, Roy-André Tollefsen, Head of eCommerce på Flow Solutions, Torkel Johannessen, CEO Pearl Convert, Ingvild Moen, Digital Advisor Social Media och grundare Resonate AS, Kjersti Pedersen, ansvarlig Bring Research i Bring.
  • I årets tävling blev 1000 nätbutiker nominerade till priset
  • Sedan förra sommaren har Bring och juryn testat alla nominerade nätbutiker.
  • Juryn har fyra huvudkriterier: köpupplevelse, affärsmodell, innovation och marknadsföring.