Få respekt på jobbet med rätt kroppshållning med Posture

Med Posture vinner du uppskattning, respekt och trovärdighet på jobbet genom en tydlig kroppshållning. Enbart 10% av kommunikationen utgörs av vad vi säger. 30% av kommunikationen utgörs av hur rösten låter. 60% av kommunikationen utgörs av kroppspråket.

En av kroppsspårkets viktigaste beståndsdelar är vår hållning. Framåtroterade axlar och kutig rygg kan sänka dig i löneförhandlingen då du inte utstrålar de självförtroendet och den självklart säkra framtoningen som behövs för att få dina argument igenom,  få förtroende av dina kunder eller kollegor. Posture är en hållningsaccesoar som ger dig perfekt hållning både ergonomiskt och estetiskt vilket gör att du utstrålar ett säkrare intryck!

Hållningsaccessoaren Posture hjälper dig till rätta hållningen som ger dig bästa resultat och pondus i löneförhandlingen, auktoritet i ditt ledarskap och gör att du blir en 10 poängare i kavajen. Posture bärs dolt under kläderna vilket gör accessoaren onsynlig men dess effekter syns längväga och i hela din silhuett.

Så lika väl som det är viktigt att ta fram rätt argument för förhandlingen, lika viktigt är det att träna ditt kroppsspråk till att kommunikationen i ord och kroppsspråk talar samma språk i det vi uppfattar.

Genom att bära din posture regelbundet under kortare perioder i en hård stretch (stretchen reglerar du själlv) eller över tid i en lösare stretch tränar du kroppen på att hitta till den perfekta hållningen automatiskt genom att programmera muskelminnet. du kan också ha stor nytta av din posture när det verkligen gäller att prestera bästa resultat.