Mamma – sträck på dig

Med ett nyfött barn i armarna finns det en risk att man tappar hållningen. Många av mamma-rörelserna, att amma, lägga ner i vagn och bära i kombination med att magen och ryggen tappat muskelstyrka är bidragande orsaker. När Emma Phil, entreprenör och författare blev gravid kände hon att hon behövde ett stöd som påminde henne om att sträcka på sig. Hon uppfann då posture, en hållningspush-up som drar ihop skulderbladen och rullar tillbaka framåtroterade axlar. Hållningen blir både estetiskt och ergonomiskt attraktiv.

– Idag har jag alltid på mig min posture samtidigt som jag bär min lilla dotter i babybjörn, den ger en påminnelse om att inte kupa ryggen, säger Emma Phil, vd för och grundare av Posture – the key to beauty.

Mycket att bära på? Kroknar ryggen och säckar hållningen av framtung belastning? Då är det dags att du hittar nyckeln till snabb hjälp och sträcker på dig.

Med bra hållning kan du både orka mer och längre och samtidigt förstärka din utstrålning. Posture Mother hjälper exempelvis föräldrar som ofta bär tungt och belastar sig snett under barnets första levnadsår men också gravida och andra som behöver avlasta en framtung kropp. Genom att påminna kroppen om muskulaturens naturliga läge vid snygg och ergonomisk hållning, minskar Posture risken för smärtsamma komplikationer av tillfällig eller långvarig felbelastning. Posture Mother är accessoaren som påminner dig om hållningen för att hitta tillbaka till din gamla kropp innan graviditet och amning.

Posture finns i två färger, svart och vitt och i fyra reglerbara storlekar, S-M och M-L (XS och XL) förpackade målgruppsanpassat som Posture Mother, Posture Style och Posture Performance.

• hälsofrämjande
  • hälsa
  • posture
  • mamtreprenörskap
  • hållning
  • mamma
  • förälder
  • mammakläder

Hur sitter du egentligen? Sträck på dig!

Posture -The key to beauty

POSTURE STYLE för dig som vill bära upp festkläderna snyggt – under hela festen!

POSTURE PERFORMANCE för dig som vill prestera bättre och mer hållbart – vid statisk belastning och fysisk träning!

POSTURE MOTHER för dig som vill rädda din rygg – och se snygg ut!

www.posture.se  Beställ din posture redan idag!

Ebba Karlander

Presskontakt PR- och Marknadsansvarig 0707133501 mer information Posture -the key to beauty

Emma Pihl

Presskontakt Grundare och VD, Posture 0704712063 Posture -the key to beauty