Mamtreprenörsskap – såg med nya ögon på en ny marknad och skapade posture

Bullen i ugnen startade kreativiteten. Egna företagaren och konsulten Emma Pihl som drev tjänsteföretaget Inspirera insåg att hon skulle behöva tona ner sin kärnverksamhet av föreläsande i hela landet i samband med barnafödande. Det födde kreativitet för en ny produkt på marknaden som idag hjälper krumma kontorsråttor, glada motionärer, gamnackade tonåringar, säckiga småbarns föräldrar och hippa glamourösa innerstads kvinnor och män till en perfekt hållning. Med en osynlig reglerbar assessoar som är dolt under kläderna hålls framåt roterande axlar tillbaka vilket skjuter fram bröstet och hjälper kroppen att hitta tillbaka till sin naturliga ergonomiska krökning som både är attraktiv och skonsammare för kroppen.

En av modellerna för produkten Posture –the key to beauty är specialanpassad och riktad till mammor. Efter att själv under graviditeten lagt märke till att en förändrad fördelning av tyngdpunkten gjorde att hållningen påverkades negativt samt småbarnsföräldrar i hennes närhet som klagade över verkande ryggar av snedbelastning vid bärande av barn skapades Posture mother, modellen i sann mamtreprenörsskapsanda.

Kroknar ryggen och säckar hållningen av framtung belastning? Posture Mother hjälper exempelvis föräldrar som ofta bär tungt och belastar sig snett under barnets första levnadsår, gravida och andra som behöver avlasta en framtung kropp. Genom att påminna kroppen om muskulaturens naturliga läge vid snygg och ergonomisk hållning, minskar Posture risken för smärtsamma komplikationer av tillfällig eller långvarig felbelastning.

Rädda din rygg och se snygg ut med Posture Mother!

Posture hjälper både dig som tillfälligt vill ha snabb och enkel hjälp med hållningen och dig som vill ha hjälp att stärka din hållning i ett längre perspektiv. Osynligt och bekvämt, dolt under kläderna, drar Posture tillbaka framåtroterade axlar och sträcker ut bröstet. Resultatet blir upprätt hållning, snyggt och hälsosamt. Posture finns idag i tre modeller: Posture Style, Posture Mother och Posture Performance.

• mamtreprenörskap
  • mode