Power Circle lanserar ny hemsida

Power Circles nya hemsida finns nu att besöka på www.powercircle.se. På den nya hemsidan är det lättare att ta del av redaktionellt material och nyheter än tidigare. Det är även större fokus på Power Circle och vilka aktiviteter och projekt som just nu drivs.

Den senaste tiden har Power Circle gjort en större satsning i skapandet av nyheter, blogginlägg och annat redaktionellt innehåll. Detta ges större utrymme på nya hemsidan och förhoppningen är därför att den ska upplevas mer aktuell. Trenden för hemsidor går mot avskalade sidor med lite text och mycket bilder. Jämfört med Power Circles tidigare hemsida är den nya betydligt renare och lättare att navigera i. Syftet är att besökaren direkt ska förstå vilka frågor Power Circle jobbar med och vad som är mest aktuellt just nu.

Power Circle driver aktiviteter inom områdena smarta elnät, elfordon och förnybar energi. Hemsidan ska göra det lätt att få en överblick över vilka projekt, event och andra aktiviteter som drivs just nu. Det är även tydligt vilka företag som tillhör den exklusiva skaran av partnerföretag och hur man ska gå till väga för att bli ett partnerföretag.

”PowerCircle.se” är en del i en serie av hemsidor som kommer att lanseras framöver. Inom kort introduceras ”Elbilsstatistik.se”, ”Emobility.se” och ”Laddinfra.se” som ska bidra med aktuell laddinfra- och elbilsinformation.

För mer information, kontakta;

Olle Johansson, VD Power Circle AB, +46 (0)70-791 29 62, olle.johansson@powercircle.org

• webplats
  • hemsida