Pressmeddelande -

Power & Tower Holding AB (publ) fortsätter expandera i USA och förbereder ansökan för listning vid NGM under Q1 2019

Power & Tower Holding AB, med dotterbolaget Southern Engineering & Construction Corp (SECC) i Florida fortsätter sin tillväxt i USA. Under årets sista månader är bolaget fullt sysselsatt med att effektuera de nya kontrakt som signerades under året. Parallellt pågår förhandlingar om nya kontrakt som gör att utsikterna för 2019 ser mycket lovande ut. Bolaget har beslutat att släppa årsrapport för helåret 2018 den 25 februari 2019.

Bolaget distribuerar nu de extra aktier som utlovats vid pre IPO och räknar med att det kommer att bli klart i inledningen av januari. Som tidigare meddelats pågår förberedelser för att ansöka om listning vid NGM under första kvartalet 2019.

Syftet med den kommande notering är att realisera de planer som bolaget har för expansion av verksamheten i Europa. Genom att etablera sin teknik för styrd horisontell borrning vid läggning av fiberkabel når bolaget snabbt större marknadsandelar och ökad omsättning. Erfarenheterna kring denna teknik är utvecklad med en förbättrad variant av styrd horisontell borrning. Tekniken gör att det går snabbare, är säkrare och blir framförallt billigare än det nuvarande sättet att gräva. Denna teknik lämpar sig väl inte minst i tättbebyggda områden.