PP Pension höjer återbäringsräntan

Från och med den 1 juli 2017 höjer PP Pension räntan från nuvarande 7 procent till 8 procent i traditionell försäkring.

– Vår framgångsrika förvaltning gör att vi kan höja räntan till 8 procent. Den goda avkastningen är ett resultat av vår välbalanserade portfölj, med investeringar i många olika tillgångsslag – aktier, räntor, fastigheter och alternativa investeringar. Vi har därför beslutat att höja återbäringsräntan, säger PP Pensions VD, Kjell Norling. Höjningen är ett bevis på vår finansiella styrka och känns väldigt roligt att få lämna detta besked till våra kunder lagom till semestern!

Traditionell förvaltning innebär att kunden ger PP Pension förtroendet att placera sparkapitalet. Kapitalet placeras i en rad olika tillgångar, för att sprida riskerna och ge högre avkastningspotential.

Höjningen blir den första för 2017.

• Ekonomi, finans

Alla inom media och reklam kan spara i PP Pension. PP Pensions uppdrag från huvudmännen Journalistförbundet, Unionen och Medieföretagen är att hjälpa alla i mediebranschen till ett bra sparande och en trygg pension. Allt överskott går tillbaka till spararna. Drygt 36 000 personer på mer än 700 företag är kunder i PP Pension.

Kjell Norling