Preem prisat för bra medarbetarupplevelser

Preem har utsetts till vinnare i Powered by People och kategorin bästa Bygg- och tillverkningsföretag. Utmärkelsen prisar Sveriges mest framgångsrika företag utifrån bra medarbetarupplevelser.

Powered by People är en utmärkelse där Sveriges mest framgångsrika företag prisas när det kommer till bra medarbetarupplevelser. Utmärkelsen baseras på statistik från medarbetarundersökningar och därmed faktiska uppfattningar om arbetsgivarna. Cirka 200 företag tävlade i tre olika kategorier om att få det prestigefyllda priset.

- Jag är förstås superglad och stolt över att vi på Preem får detta fina pris. Jag är övertygad om att vårt fokuserade arbete med att få våra värderingar levande i vår vardag och uppföljningen av resultatet i vår medarbetarundersökning lagt grunden till det fantaskiska resultat vi uppnått. Vi har verkligen helt grymma medarbetare på Preem! Grattis till oss alla, säger Christian Bjerdén, HR-direktör Preem.

Juryn framhöll i sin motivering att ”Preem arbetar aktivt med sina medarbetarrelationer och förstår vikten av att det interna klimatet måste vara på plats, för att nå sina högt ställda externa mål och sin vision. Såväl arbetsklimatet som ledarskapet har stärkts ytterligare under 2017”.

Powered by People är instiftats av Brilliant Future för att hedra och lyfta företag som kämpar för bra medarbetarupplevelser.

För mer information, kontakta:
Preems presstelefon, 070 450 10 01
Magnus Gunnarsson, ansvarig Employer Branding Preem, 070 533 16 57
Niclas Brantingson, presschef Preem, 070 362 03 99, niclas.brantingson@preem.se

Preem är Sveriges största drivmedelsbolag. Vår vision är att leda omvandlingen mot ett hållbart samhälle. Preems två raffinaderier räknas till de mest moderna och miljöanpassade i Europa med en raffineringskapacitet på över 18 miljoner kubikmeter råolja per år. Vår verksamhet omfattar produktion, försäljning, distribution samt trading och varuförsörjning. Vi förädlar och säljer bensin, diesel, eldningsoljor och förnybara drivmedel till företag och privatpersoner i Sverige och Norge. Drygt 2/3 av produktionen exporteras. Vi har också ett rikstäckande servicenät med 570 tankställen för privat- och yrkestrafik. Preem AB har drygt 1 400 anställda varav 950 arbetar vid raffinaderierna. För helåret 2017 var Preems omsättning drygt 68 miljarder SEK.