Anna Rosenqvist, vinnare Årets köpman 2021 Pressbyrån.

Anna Rosenqvist utses till Årets köpman 2021 Pressbyrån

Årets köpman är Reitan Convenience årliga utmärkelse som ges till de franchisetagare på 7-Eleven och Pressbyrån som under året bäst utvecklat sin verksamhet på ett målmedvetet och resultatinriktat sätt utifrån de respektive varumärkenas riktlinjer. Priset baseras på flera olika mätpunkter inom bland annat försäljning, kvalitet och ledarskap.

Nu står det klart att årets köpman Pressbyrån 2021 tilldelas Anna Rosenqvist, som driver Pressbyrån Örebro Central. Priset delades ut under Reitan Convenience Sveriges årliga riksmöte som i år hölls i Göteborg. Riksmötet är en två dagar lång konferens som samlar franchisetagare, leverantörer och resten av organisationen under ett och samma tak och som i år var fylld av känslor och såväl vinnare som prisutdelare var rörda.

“Vinnaren av årets köpman Pressbyrån har under året visat ett otroligt engagemang och ledarskap. Varje dag sprider Anna glädje och motiverar medarbetarna. Det är en butik med ett tydligt kundfokus och som uppvisat en stark återhämtning från 2020”, säger Anna Wallenberg, vd på Reitan Convenience Sverige.

“Det känns helt fantastiskt att vinna Årets Köpman, speciellt med tanke på de tuffa år vi har i ryggen. Mitt fokus är och har varit att alltid visa omtanke gentemot mina medarbetare och våra underbara kunder, och att alltid försöka ge och det är så fint att bli uppmärksammad för just det”, säger en märkbart rörd Anna Rosenqvist, vinnare av Årets köpman Pressbyrån.

Juryns motivering:

Denna Köpman är en sann ambassadör för hela kedjan. Som välkänd profil, inte bara i sin stad utan i hela landet, inspirerar hen sina kollegor. Detta är en Köpman med stort engagemang, vilja och ett hjärta av guld – något som inte minst visats genom flera insamlingsaktiviteter. Hens goda ledarskap visas tydligt genom excellent butiksdrift, mentorskap och medarbetare som med glädje jobbar i butiken. Det sätts smarta mål och stor uppskattning visas till personalen med priser och utmärkelser. Butiken hade en stark återhämtning 2021 och fortsätter i samma positiva riktning.

Pressbyrån är Sveriges mest omtyckta servicehandel med ca 310 butiker runt om i Sverige. Vi erbjuder ett brett utbud av mat, dryck, fika och andra vardagsnödvändiga varor av hög kvalitet och med smarta förpackningslösningar. Vi jobbar ständigt mot att vara den snabbaste aktören med ett brett utbud av varor för den moderna kunden i farten. Pressbyrån omsatte 3,148 miljarder 2019 och ägs av Reitan Convenience Sweden som dagligen servar 350 000 kunder i Sverige och driftsformen för butikskonceptet är franchise.