Här är Årets köpman 2023 på Pressbyrån

Här är Årets köpman 2023 på Pressbyrån

Nu står det klart att Niklas Boman utses till Årets köpman 2023 på Pressbyrån. Han är franchisetagare för Pressbyrån vid Östermalmstorgs tunnelbana i Stockholm. Utmärkelsen delas ut årligen till den franchisetagare inom Pressbyrånkedjan som under året bäst utvecklat sin verksamhet på ett målmedvetet och resultatinriktat sätt.

Med pompa och ståt tog Niklas Boman, torsdagen den 8e februari, emot utmärkelsen Årets köpman 2023 för Pressbyrån på det årliga Riksmötet i Göteborg. Det är en två dagar lång konferens som hålls av Reitan Convenience Sverige (RCS) och samlar franchisetagare, övriga ur organisationen och leverantörer under samma tak. Utmärkelsen baseras på olika mätpunkter inom bland annat försäljning, kvalitet och ledarskap.

Niklas Boman driver Pressbyrån på Grev Turegatan i Östermalmstorgs tunnelbana i Stockholm. Han har varit franchisetagare på Pressbyrån sedan 2019.

– Att våra franchisetagare lyckas, både resultatmässigt och i sitt ledarskap, är kärnan i allt vi gör. Därför är det en självklarhet för oss att lyfta fram och hylla förebilder. Niklas är en inspiratör och entreprenör av rang och har lyckats skapa en butik med riktig wow-känsla. En bedrift värd att fira, stort och mycket, säger Anna Wallenberg, vd på Reitan Convenience Sverige.

– Att bli Årets köpman är en dröm jag haft länge. Det känns helt fantastiskt att få ett kvitto på att allt hårt arbete under året gett resultat. Det hade dock aldrig gått utan mina dedikerade och motiverade medarbetare, säger Niklas Boman, Årets köpman 2023 för Pressbyrån.

Juryns motivering:

Årets köpman på Pressbyrån är en inspiratör som har tagit sin försäljning till nya nivåer genom att jobba med varje detalj i sin verksamhet. Hans ledarskap hjälper till att motivera och utveckla de hens anställda så att de tillsammans kan skapa möjligheter att gå från bra till bäst. Med sin prestigelösa och ödmjuka inställning är han inte rädd för att "copy with pride" och skapar därmed en butik med riktig WOW-känsla som kunderna gärna kommer tillbaka till. Årets köpman på Pressbyrån fortsätter leda oss in i framtiden med sin positiva inställning och utvecklande ledarskap!

Pressbyrån har sedan år 1906 varit Sveriges mest omtyckta kiosk. Med sina cirka 310 butiker runt om i Sverige har Pressbyrån som mål att göra dagen lite bättre för alla som är på väg. Varje Pressbyrån ägs av en lokal franchisetagare och innehåller ett brett utbud av mat, dryck, fika och andra vardagsnödvändiga varor av hög kvalitet. Reitan Convenience Sweden AB är franchiseägare av Pressbyrån. Pressbyrån.se