Pressbyrån tar över Caffären på Centralsjukhuset Kristianstad

Pressbyrån tar över Caffären på Centralsjukhuset Kristianstad

Centralsjukhuset i Kristianstad är östra Skånes akutsjukhus. Nu tar Pressbyrån över Caffären på sjukhuset där de kommer att erbjuda patienter, besökare och cirka 2 000 sjukhusanställda ett modernt kiosksortiment med såväl varm och kall mat som bageriprodukter och nygjorda frallor och sallader.

Caffären på Centralsjukhuset Kristianstad har under många år drivits av Marie Engvie. Nu lämnar hon över verksamheten till Pressbyrån som slår upp portarna till den nya butiken den 1 december kockan 06.30. Den första tiden kommer besökarna att känna igen sig från tidigare, för att under början på 2023 mötas av Pressbyråns bekanta koncept.

– Nu när jag bestämt mig för att lämna Caffären känns det tryggt att lämna över till Pressbyrån som vet vad kunderna på ett sjukhus behöver och vill ha, säger Marie Engvie.

Det är Andreas Schill, köpman från Pressbyrån på Skånes universitetssjukhus Malmö, som tillsammans med sin personal kommer att ta emot besökarna i butiken på Centralsjukhuset Kristianstad. Andreas har lång erfarenhet från att jobba på Pressbyrån och har dessutom jobbat på 7-Eleven och drivit flera butiker.

– Jag ser mycket fram emot denna utmaning. Marie har drivit denna fina butik under många år och gjort det med stor bravur, säger Andreas Schill, köpman för den nya butiken.

Förutom det traditionella kiosksortiment som Pressbyrån alltid erbjuder så kommer butiken att ha ett stort och varierat utbud av varm och kall mat, nybakade bageriprodukter samt nygjorda och fräscha frallor och sallader som görs på plats. Under december adderas en salladsbar där kunderna själva får plocka ihop sin lunch.

Vid frågor, välkommen att kontakta regionchef Johan Kruse på telefon 070 - 343 00 63.