Reitan Convenience Sverige utser Årets köpman 2022 för Pressbyrån

Reitan Convenience Sverige utser Årets köpman 2022 för Pressbyrån

Nu står det klart att radarparet Roya och Zakirul Alam, som tillsammans driver Pressbyrån på Södersjukhuset i Stockholm, utses till Årets köpman 2022 för Pressbyrån. Paret tog emot utmärkelsen under Reitan Convenience Sveriges årliga Riksmöte, som i år hölls i Göteborg.

Årets köpman är Reitan Convenience årliga utmärkelse och ges till de franchisetagare på 7-Eleven och Pressbyrån på bästa sätt utvecklat sin verksamhet på ett målmedvetet och resultatinriktat sätt, baserat på de respektive varumärkenas riktlinjer. Priset baseras på flera olika mätpunkter inom bland annat försäljning, kvalitet och ledarskap och delades ut under Reitan Convenience Sveriges årliga Riksmöte - som i år hölls i Göteborg. Det är en två dagar lång konferens som samlar franchisetagare, leverantörer och resten av organisationen under ett och samma tak.

Utmärkelsen Årets köpman 2022 Pressbyrån gick till Roya och Zakirul Alam, som tillsammans driver Pressbyrån på Södersjukhuset i Stockholm.

– På Reitan Convenience Sverige drivs vi av våra värderingar och vår kultur och att lyfta fram förebilder och fira framgångar är en självklar del av vår företagskultur. Det är därför med stor glädje som vi utser Roya och Zakirul till Årets köpman 2022 för Pressbyrån. Deras passion och den glädje de sprider runt omkring sig är mycket inspirerande och jag ser fram emot att fortsätta följa deras resa hos oss, säger Anna Wallenberg, vd för Reitan Convenience i Sverige.

Faktum är att det är parets andra vinst, efter att tidigare ha utsetts till Årets köpman 2019.

– Det känns så otroligt att få vinna för andra gången! Jag är så glad över kärleken och allt stöd vi har fått av världens bästa region och regionsteam! Jag vill också tacka alla medarbetare i butiken, de är alla grymma människor, säger en tårögd Roya Alam, som tillsammans med sin man Zakirul Alam utsågs till vinnare av Årets Köpman 2022 Pressbyrån.

Juryns motivering:
    Dessa köpmän är förebilder i butiksdrift och är sanna ambassadörer för alla köpmän i kedjan. Med passion, stolthet och genomtänkt kampanjutspel är butiken välfylld till max alla dagar i veckan. Med rätt inställning och fokus driver köpmännen butiken framgångsrikt. Förutom att butiken andas mat och fika så är det även en glädjefylld atmosfär - att ha roligt och lönsamt är en succéfaktor. Som mentorer är köpmännen trygga och stöttande kollegor i alla lägen. Med 2022 års fokus på mat och PicaDeli kommer dessa köpmän fortsätta inspirera och överraska både kunder och kollegor även i framtiden!

Pressbyrån är Sveriges mest omtyckta servicehandel med ca 310 butiker runt om i Sverige. Vi erbjuder ett brett utbud av mat, dryck, fika och andra vardagsnödvändiga varor av hög kvalitet och med smarta förpackningslösningar. Vi jobbar ständigt mot att vara den snabbaste aktören med ett brett utbud av varor för den moderna kunden i farten. Pressbyrån omsatte 3,148 miljarder 2019 och ägs av Reitan Convenience Sweden som dagligen servar 350 000 kunder i Sverige och driftsformen för butikskonceptet är franchise.