Rosa månad på 330 Pressbyråer i oktober

Imorgon, 1 oktober, inleds Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj till förmån för kampen mot bröstcancer. Pressbyrån är en av sponsorerna och bidrar till insamlingen genom att sälja rosa band i närmare 330 butiker runt om i Sverige. Priset för ett band är 25 kronor där hela summan går till Cancerfonden. Målet är att sälja 40 000 band under oktober månad och därmed samla in en miljon kronor.

Utöver försäljningen av rosa band kommer det under oktober att pågå ytterligare en insamling till förmån för kampen mot bröstcancer på Pressbyrån: en krona från varje såld tidning i Interpress Pressat Pris-kampanj kommer att skänkas till Cancerfonden.

- Vi vill göra vad vi kan för att öka medvetenheten kring frågan och förenkla för alla som vill stödja kampen mot bröstcancer. I våra butiker har vi daglig kontakt med en stor del av svenska folket och genom att jobba med Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj och vår "rosa" produktkampanj, hoppas vi att så många som möjligt uppmärksammar insamlingen och bidrar, säger Mariette Kristenson, marknadschef på Pressbyrån.

- För att fler ska överleva bröstcancer, är det viktigt att nå ut till så många som möjligt. Genom Pressbyrån möjliggörs detta ytterligare, något vi är mycket tacksamma för. Vi håller tummarna hårt för att så många som möjligt av Pressbyråns kunder vill vara med och stödja oss, säger Morgan Roos, sponsrings- och företagsansvarig på Cancerfonden.

I år är det fjärde året i rad Pressbyrån är med och sponsrar Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj. Mer information om kampanjen finns på cancerfonden.se/rosabandet

För mer information, vänligen kontakta:

Mariette Kristenson, marknadschef Pressbyrån, tel: 070-454 31 41

Rebecka Blomberg, pressansvarig Cancerfonden, tel: 08-677 10 38

Pressbyrån är en rikstäckande servicehandelskedja med över 320 butiker och med en varuomsättning på 2,3 miljarder kronor år 2008. Pressbyrån har ett välsorterat sortiment bestående av tidningar och magasin, snabbmat och kaffe, konfektyr, frukt och dryck samt ett rikt utbud av tjänster som t.ex. färdbevis, spel och lotter. Sedan starten för över 100 år sedan har Pressbyrån varit etablerat nära kunden, lättillgängligt där många människor rör sig. Pressbyrån ägs av Reitan Servicehandel Sverige AB och driftsformen för butikskonceptet är franchise. För mer information, besök: www.pressbyran.se.