De dekorativa och svensktillverkade julbockarna finns i elva olika färgkombinationer.

Juliga nyheter från Carlshaga

Nu lanserar Carlshaga en gammaldags julbock i sekelskiftesstil, som finns i elva olika färgkombinationer. Tillverkningen sker i Sverige med svenska massiva trämaterial medan dekormålningen utförs av en dekormålare från trakten.

Traditionell juldekoration
En gammaldags julbock i trä är en traditionell juldekoration som ofta används i de skandinaviska länderna. Julbocken har sina rötter i nordisk folktro och är en symbol för julen. Julbocken ansågs vara en mytologisk varelse som hjälpte till att övervaka julfriden och festligheterna förbereddes ordentligt.

Nostalgi
Julbocken kan placeras som en fin dekoration i hemmet tillsammans med Carlshagas sekelskiftesljusstakar. Att ha en träbock som en del av juldekorationerna kan bidra till en känsla av tradition och koppling till de gamla julritualerna. Det är en vacker och nostalgisk touch som många människor uppskattar under julhelgen.

För högupplösta bilder från Carlshaga, besök Pretopia bildbank.