Fåtöljen Nakki designad av Mika Tolvanen för Woud.

Nu välkomnar vi WOUD till Pretopia!

WOUD är ett danskt designvarumärke grundat 2014 som drivs av att skapa tidlösa och meningsfulla möbler, lampor och inredningsdetaljer. Detta genom en genuin kärlek till detaljer och estetik som syns i det tidlösa uttrycket, kvaliteten och enkelheten, vilket är starkt förankrat i det skandinaviska designarvet. WOUD består av talangfulla designers som för den skandinaviska traditionen in i en ny era av möbeldesign.

Här syns Nakki fåtölj, design Mika Tolvanen för Woud. Nakki är en serie soffor, fåtöljer och ottomaner med ett minimalistiskt men vänligt formspråk. Dess rigorösa linjer och raka ben står i kontrast till de mjuka och rundade formerna.

Arbetar du på redaktion eller är frilansare kan du skapa ett kostnadsfritt konto hos Pretopia och få tillgång till högupplösta bilder från WOUD samt våra övriga leverantörer inom hem, trädgård, mat & dryck. Klicka här för att komma till bildbanken!