4 500 användarvideos på Pricerunner

För lite mer än två månader sedan lanserade Pricerunner möjligheten för sina besökare att visa sina videorecensioner på sajten. Nu finns över 4 500 produktrecensioner i rörlig bild att ta del av för konsumenten.

En bild säger mer än tusen ord brukar det heta, men i det här fallet säger en video mycket mer än en bild. Ett problem för den som handlar över Internet har varit att det kan vara svårt att få en uppfattning om hur produkten ser ut i verkligheten. Ett videoklipp kan råda bot.

-Att användarna delar med sig av sina produkterfarenheter i videoform gör vår tjänst både mer levande och mer användbar för den som är i köptagen, säger Victor Dahlborg, marknadschef på Pricerunner.

iPod Touch ska locka till fler videos
Nu startar Pricerunner en kampanj för att få in ännu fler videos. Varje dag under maj ges en iPod Touch till den som gjort den bästa videon. Kampanjen kommer att fortsätta i juni månad med att en digitalkamera om dagen delas ut.

­-Det är en fortsättning på lanseringskampanjen där vi betalade 200 kronor för varje video, nu testar vi att belöna de bästa videorna med en iPod, säger Victor Dahlborg.

För mer information
Se Pricerunners nyhetsrum eller kontakta Stefan Karlsson, skarlsson@pricerunner.com, 0707 99 46 51. Se alla videorecensioner här.

Om Pricerunner
PriceRunner är den ledande konsumentguiden för pris- och produktjämförelser. På ett och samma ställe listas lägsta pris, kundrecensioner och produktinformation. Företaget har verksamhet i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Danmark, Österrike och USA. C:a 6 miljoner unika användare utnyttjar varje månad PriceRunners tjänst. Vi uppdaterar c:a 12 miljoner priser varje dag och jämför priser på produkter som tv-apparater, mobiltelefoner, digitalkameror, mp3-spelare, bärbara datorer och vitvaror, till bredband, resor och kontaktlinser. Den här releasen kan innehålla uttalanden och spekulationer om framtida utveckling som kan komma skilja sig från verkligheten. För detaljerad beskrivning se Forward looking statement disclaimer på http://nyhetsrum.pricerunner.se/kontakt/forward-looking-disclaimer-statement/.

• Hemelektronik