Jämför priset och butikerna i din mobiltelefon

Det finns ett mycket stort och växande intresse för att jämföra priser på olika varor. PriceRunner noterar varje månad ett ökat antal besökare på Sveriges största konsumentguide pricerunner.se – Sveriges konsumenter blir allt mer kritiska, man lär sig allt mer att det finns tusenlappar att tjäna genom att jämföra priser. Och det handlar inte bara om näthandel, vi vet att så många som 30 procent av dem som avser att handla i en vanlig butik jämför priserna på nätet innan de besöker affären, säger Victor Dahlborg. Men nu lanserar PriceRunner en ny tjänst som gör det möjligt att jämföra olika priser via mobiltelefonen. Den som står framför den lockande platt-tvn i en speciell affär kan alltså enkelt och snabbt ta reda på hur bra priset i just den affären verkligen är jämfört med andra butiker. Dessutom visas priset med eller utan frakt. – Det är vi ensamma om. Dessutom kan konsumenterna via vår nya mobila tjänst även ta del av ett sammanfattande produktbetyg från både användare och experter, säger Victor Dahlborg. Den nya tjänsten, som lanseras i en beta-version, fungerar på de flesta mobiltelefoner som stödjer GPRS eller 3G samt har stöd för JAVA (midp 2.0). – Vi är först med det här och arbetar ständigt för att utveckla våra tjänster, även mobilt. Vi jobbar ju med användarrecensioner och vill gärna själva ha feedback från konsumenterna om hur de ser på den här nya mobila tjänsten och hur de använder den. Det är viktigt för att vi ska kunna bli ännu bättre, säger Victor Dahlborg. Tjänsten är gratis, exkluderat mobiloperatörens trafikkostnad, och kan beställas via SMS, med texten PRICERUNNER till 72120. Se även: http://se.pricerunner.com/mobilap/index.html För mer information Victor Dahlborg, marknadschef Pricerunner, mobil 0709-25 35 95. Om PriceRunner PriceRunner är den ledande konsumentguiden för pris- och produktjämförelser. På ett och samma ställe listas de lägsta priserna, flest kundrecensioner och det största utbudet av produktinformation. Företaget har verksamhet i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Danmark, Österrike och USA. C:a 6 miljoner unika användare utnyttjar varje månad PriceRunners tjänst. Vi uppdaterar c:a 12 miljoner priser varje dag och jämför priser på produkter som TV-apparater, mobiltelefoner, digitalkameror, mp3-spelare, bärbara datorer och vitvaror, till bredband, resor och kontaktlinser. PriceRunner listar även – till skillnad från andra jämförelsesajter – priser från fysiska butiker. Företaget grundades 1999 och har sitt huvudkontor i Stockholm. PriceRunner förvärvades i augusti 2004 av det amerikanska online-marknadsföringsbolaget ValueClick, Inc. (Nasdaq: VCLK). För ytterligare information, vänligen besök www.pricerunner.com. Den här releasen innehåller uttalanden och spekulationer om framtida utveckling som kan komma skilja sig från verkligheten. För detaljerad beskrivning se Forward looking statement disclaimer på http://se.pricerunner.com/pressrum.html.