Stort utbud av prisjämförelser av bilförsäkringar hos PriceRunner

Efterfrågan på en helheltsbild av bilförsäkringar är stor på PriceRunner.se, Sveriges ledande konsumentguide för pris- och produktjämförelser. PriceRunner erbjuder ett stort utbud av försäkringsaktörer inom bilförsäkringar i samarbete med Insplanet, Sveriges ledande försäkringsförmedlare mot privatmarknaden inom konsument- och motorförsäkring.

Genom en jämförelse av bilförsäkringsmarknaden kan konsumenten spara mycket pengar eftersom det finns stora skillnader på bilpremier. Försäkringsaktörer till exempel Moderna Försäkringar, Sveland, Salus Ansvar, Tennat, Länsförsäkring och IF jämförs direkt på nätet.

Försäkringar ingår i PriceRunners kategori privatekonomi, där alla tjänster konsumenten behöver för att ha koll på hushållsekonomin är samlade. Förutom försäkringar kan man jämföra priset på bolån, privatlån, kreditkort, vilkor för aktiehandel, mobilabonnemang, bredband, elpriser och digital-tv abonnemang.

-Efterfrågan på bilförsäkringar har varit stor och med en översikt av vad som finns på marknaden kan konsumenten göra ett smart val för hela hushållet, säger Merci Olsson, PR-ansvarig på PriceRunner. Förutom prisjämförelse av bilförsäkringar kan konsumenten kostnadsfritt få kvalificerad rådgivning och teckna avtal direkt på nätet.

Prisjämförelse på bilförsäkringar hittar du här.

Läs mer om bilförsäkringar här.

Läs mer om privatekonomi här.

Merci Olsson, PR-ansvarig, mobil: 0709 56 52 37.
Email: merci.olsson@pricerunner.com

Om PriceRunner
PriceRunner är den ledande konsumentguiden för pris- och produktjämförelser. På ett och samma ställe listas de lägsta priserna, flest kundrecensioner och det största utbudet av produktinformation. Företaget har verksamhet i Sverige, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Danmark, Österrike och USA. C:a 6 miljoner unika användare utnyttjar varje månad PriceRunners tjänst. Vi uppdaterar c:a 12 miljoner priser varje dag och jämför priser på produkter som TV-apparater, mobiltelefoner, digitalkameror, mp3-spelare, bärbara datorer och vitvaror, till bredband, resor och kontaktlinser. PriceRunner listar även – till skillnad från andra jämförelsesajter – priser från fysiska butiker. Företaget grundades 1999 och har sitt huvudkontor i Stockholm. PriceRunner förvärvades i augusti 2004 av det amerikanska online-marknadsföringsbolaget ValueClick, Inc. (Nasdaq: VCLK). För ytterligare information, vänligen besök http://www.pricerunner.se/

Den här releasen innehåller uttalanden och spekulationer om framtida utveckling som kan komma skilja sig från verkligheten. För detaljerad beskrivning se Forward looking statement disclaimer på http://www.pricerunner.se/pressrum.html