Två personer i sekunden tillfrisknar i Covid 19

Antalet personer som tillfrisknar i Covid-19 ökar. Den senaste 7 dagarna  har 1,35 miljoner personer tillfrisknat i i Covid-19 enligt statistik från Wordometer vilket innebär 2,2 personer i sekunden säger Ola Josefson på Vadbra.se och fortsätter, parallellt rapporterar merparten länder om att andelen personer som insjuknat i covid-19 och som överlever ökar.

Uträkningen är framtagen av nyhets och nöjessiten vadbra.se.

Kontaktperson: Ola Josefsson
Mail: ola.josefson@prisfakta.se
Tel: + 46 73 44 11 720
Länk till tjänsten https://vadbra.se/nyheter

• överlevande
  • tillfrisknande
  • positiva nyheter
  • corona
  • covid 19
  • vadbra
  • vadbra.se
  • covid-19

vadbra.se är en nyhets- och nöjessite som arbetar för att sprida glädja och fokuserar på tre områden:

Ge positiva nyheter

Det är lätt att glömma att under covid-19 så sker både fantastiska och kul händelser. Här kan du hitta nyheter om de enorma resurser som läggs på att ta fram ett vaccin, antalet personer som blivit friska, kul och kreativa lösningar på problem och mycket annat.

Ge tips på underhållning och kul saker att göra

Här finns tips, spel och underhållning, både för dig som vill hitta på något själv och för grupper. Samt dagens kluring.

Hylla de som gör hjälteinsatser

Dagligen sker hjälteinsatser från personer som gör det där extra och som betyder så mycket. Vi kommer hylla och belöna en del av dessa. Regelbundet kommer en Coronahjälte att utnämnas.

Tjänsten ingår i Prisfaktas nätverk och är religiöst och politiskt obunden.