Wille Stenvall, ansvarig NRGFOOD

NRGFOOD blir årets leverantör

Förra året ökade Privab sin försäljning med 12 procent och hittills i år ser det till och med ännu bättre ut.

-Vi gynnas av vår entreprenörsorganisation, våra duktiga medarbetare, ägare och den allmänna utvecklingen på marknaden. Vi är kraftigt på gång och rustar för framtiden, säger bolagets VD PA Melander.

Privab jobbar bland annat med 3 koncept som växer kraftigt på marknaden. Lösviktskonceptet "Gottmix" är idag marknadsledande inom sitt område och med c:a 10 000 ton lösvikt totalt per år är Privab störst i Sverige. Privabs egna butikskedja "MyWay" växer och består idag av över 200 butiker. För 1 år sedan lanserade Privab ”NRGFOOD”, ett koncept som riktar sig mot gym- och träningsanläggningar. Idag säljer NRGFOOD produkter till cirka 300 gym och visar snabb tillväxt i en bransch som ständigt växer.

NRGFOOD har ett nära samarbete med Klubbsverige, som är Sveriges största nätverk för gym och träningsanläggningar. Varje år bjuder de sina medlemmar och leverantörer till "Klubbsverige Exclusive", en mötesplats med syfte att dela inspiration och knyta kontakter. I år fick Privab och NRGFOOD ta emot utmärkelsen "Årets Leverantör".

Därför är jag extra stolt att vår ansvarig inom NRGFOOD, Wille Stenvall, har mottaget priset som ”Årets Leverantör” inom Klubbsverige!

- Det är såklart ytterst smakfullt att Privab blir tilldelade en sådan fin utmärkelse. Detta gör att vi känner oss ännu mer sporrade till att utvecklas och växa. Vi har dessutom precis tecknat avtal med gymkedjan STC som snart består av drygt 100 klubbar. NRGFOOD siktar på en omsättning på 15 miljoner i slutet av 2019 och målet är 50 miljoner inom 3 år - vi ska ta fler kedjekunder och då ligger NRGFOOD perfekt i vår tillväxtplan de kommande åren, säger VD PA Melander.

Privab bildades år 2000 och består av privata grossister i samverkan. Privab säljer varor till servicehandel och dagligvaruhandel samt utvecklar och äger koncepten Gottmix och MyWay. Privab är en av branschens snabbast växande aktörer med en omsättning på 1,3 miljard SEK.