Askersundstandläkarna AB är Årets tandvårdsföretag

Askersundstandläkarna AB är årets vinnare av Privattandläkarna Award i kategorin Årets tandvårdsföretag.

• I hård konkurrens med många kvalificerade kandidater går priset i år till Askersundstandläkarna AB, ett företag som utmärkt sig genom sitt engagemang för patienterna, nytänkande och som bidragit till att skapa kvalitet i branschen, säger Merit Lindberg, vd för Privattandläkarna.
  • Det är naturligtvis kul att vårt arbete uppmärksammas och att vi tilldelas Privattandläkarna Award. Vi är stolta över vårt mångåriga bidrag till svenska folkets tandhälsa, säger Bodil och Erik Baecklund, innehavare av Askersundstandläkarna AB.

Motiveringen i dess helhet lyder:
”Askersundstandläkarna AB har utmärkt sig genom sitt arbete och engagemang för branschen och för att skapa trygghet och öppenhet för patienterna. De har även utmärkt sig genom sitt arbete med nytänkande och kvalitetsförbättring.”

Brommatandläkarna AB tilldelades Privattandläkarna Award i kategorin Årets tandvårdsmottagning och Tandborsten team Roslund tilldelades Privattandläkarna Award i kategorin Årets marknadsförare av medlemskapet.

Om Privattandläkarna Award:
Privattandläkarna Award delas ut sedan 2018, med uppehåll 2020-2021. Priset finns i tre kategorier: 1) Årets tandvårdsföretag 2) Årets tandvårdsmottagning, och 3) Årets marknadsförare av medlemskapet. Vinnarna i respektive priskategori utses genom omröstning bland medlemmarna.

Ämnen

Privattandläkarna är branschorganisationen för de privata tandvårdsföretagen i Sverige. Privattandläkarna är en medlemsägd, medlemsstyrd och partipolitiskt obunden organisation. Privattandläkarna företräder cirka 1 300 medlemsföretag. Privattandläkarna arbetar för trygghet, kvalitet och öppenhet i tandvården. www.ptl.se

Jacob Rennerfelt

Presskontakt Verksamhetsanalytiker 073-537 19 36

En medlemsägd, medlemsstyrd och partipolitiskt obunden branschorganisation för privata tandvårdsföretag i Sverige.

Privattandläkarna är en medlemsägd, medlemsstyrd och partipolitiskt obunden branschorganisation för privata tandvårdsföretag i Sverige. Genom att vara en samarbetspart och ett bollplank för myndigheter, politiker och media påverkar Privattandläkarna villkoren för tandvården utifrån våra ställningstaganden. Privattandläkarna arbetar för trygghet, kvalité och öppenhet i tandvården.

För att patienter ska ha tillgång till god tandvård, krävs bra förutsättningar och villkor för de företag som ska erbjuda tandvården. Öppenhet, med både priser och kvalitet, är en förutsättning för en väl fungerande tandvårdsmarknad. Öppenhet möjliggör konkurrens på lika villkor, där patienterna fritt kan välja sin tandläkare.

Vår verksamhet närmast medlemmarna bedrivs i 22 lokalavdelningar utspridda över landet. Centralt bedrivs verksamheten av Sveriges Privattandläkarförening och dess servicebolag Svensk Privattandvård AB.

Läs mer om oss på www.ptl.se

Trygghet - Kvalité - Öppenhet

Privattandläkarna