CSAM Health förstärker sin position inom akutverksamhet

CSAM förstärker sin position inom akutverksamhet genom förvärv av programvaruverksamheten Paratus från Saab. Systemet stödjer ambulansvården och finns inom 18 av 21 län i Sverige.

Mer information finns på CSAMs hemsida.

Regioner

Priveq Investment har under mer än 30 år investerat i lönsamma tillväxtbolag. Affärsidén är att skapa värde genom långsiktiga investeringar och ett aktivt ägarskap i onoterade tillväxtföretag. Totalt har sedan starten närmare 3,5 miljarder kronor investerats, vilket innebär att Priveq och dess medarbetare genomfört 122 investeringar samt lotsat 25 portföljbolag till en börsnotering. Nuvarande portfölj består av 15 bolag med en sammanlagd omsättning på totalt ca 6 miljarder kronor och ca 2.300 anställda. Exempel på nuvarande portföljbolag är 21 Grams, Ports Group, QleanAir Scandinavia och Visual Art. Bakom Priveq Investment står i huvudsak ett antal långsiktiga, institutionella pensionsförvaltare i Norden och Europa. Exempel på investerare är Skandia Liv, Fjärde AP-fonden, Kommunal Landspensjonskasse (KLP) samt Europeiska Investeringsfonden (EIF). För ytterligare information, se www.priveq.se.