Mannens Tao - en upplyftande handbok i mannens sexualitet!

Inbjudan till Bokrelease för Mannens Tao - en upplyftande handbok i mannens sexualitet

Det är dags för mannen att återerövra en positiv bild av sin sexualitet. Både för män och kvinnor är sexualiteten en källa till kraft och hälsa. Den skänker liv, ja, men också extas, åtrå och livsenergi. Inte bara kvinnan har spännande punkter och möjlighet att njuta stort. Mannen har oanade förmågor inom sig - vilket har varit känt i tusentals år inom österländsk och taoistisk tradition.

-  Min inställning till sex har ändrats och jag har lärt mig njuta mer, säger Stefan (66 år), utövare av Tao.

Efter att ha belyst kvinnans sexualitet I ”Kvinnans Tao” kommer Irene Andersson nu med den manliga uppföljaren. ”Mannens Tao” utgår både från västerländsk kunskap och österländsk visdom. De handfasta övningarna och råden är många och uppmuntrande.

-  Mäns sexualitet beskrivs ofta som okontrollerbar och omedveten och ofta i samband med porr eller våld. Men män längtar efter att fördjupa sin upplevelse av närhet, lyhördhet och njutning, menar Irene Andersson

Irene är lärare i Qigong och utbildad i alternativa terapier och skolmedicin. Med ”Mannens Tao” vill hon bidra till ett perspektivskifte i vårt samhälle gällande den sexuella kraften i både män och kvinnor. Mannens Tao vill ge nya bilder och föreställningar om mannen och hans sexualitet. Innehållet i boken bygger till viss del på intervjuer med män om deras hälsa, välbefinnande och om att vara man idag. Den innefattar även fakta om andropausen, testosteron och prostatan.

Välkommen till Bokrealease fredag den 4 april 2014
Var: Ursprånget, Hökens Gata 10. T-Slussen, Stockholm
När: kl 18.00 – 20.00
Hur: Bubbel, tilltugg och utlottning av bok. Ca 19.00 pratar Lennart Matikainen (populär föredragshållare och författare till böckerna ”Rena relationer” och ”Bara kärlek”) utifrån ett manligt perspektiv och intervjuar Irene Andersson om hennes nya bok: Mannens Tao: Vägen till lycka, potens och livskraft! En bok om mannens sexualitet och maskulina essens.

O.s.a. snarast eller senast 2/4 till: info@bodycoach.nu

• mäns hälsa
  • sexualitet och hälsa

• Skåne

ProCreative AB arbetar med att sprida information kring kvinnors och mäns hälsa, livsenergi, sexualitet och essens med inspiration från både taoism och modern forskning om både kropp och sinne. Irene Andersson har över 25 års utforskande och resande och lärande i olika länder, vilket har lett till en unik kombination av kunskap, erfarenhet och verktyg. Hon kombinerar modern forskning med visdom från olika tanketraditioner som ser till helheten. Irene är en mångsysslare och har i över 20 år arbetat med friskvård i olika former och driver idag ProCreative AB. Hon erbjuder kurser, föredrag, böcker, behandlingar och personlig vägledning.