Dagens städtips - vik undan!

Dagens städtips - vik undan!

För att vara snäll mot dig själv och dessutom städa mer effektivt finns det ett litet knep när du använder städ- och torkdukar.

Eva-Marie Nilsson, vår Produktchef inom städ berättar om hur du gör:

- Om du viker din städduk några gånger kan du arbeta optimalt när det gäller muskelanspänningen. På så vis städar du på bästa ergonomiska sätt och din städduks alla ytor används på ett effektivt sätt. Så här gör kan du göra:

1) Vik din städduk på hälften.

2) Vik sedan duken igen på hälften och dra med den över den yta du ska städa.

3) Vänd på duken så du får en ren yta när du ska torka en ny yta.

Du ska alltså vika undan de smutsiga ytorna kontinuerligt för att få fram nya rena ytor på din städduk.

Totalt kan du på det här sättet få fram åtta rena ytor på städduken. Smart och bekvämt.

Ha en bra städdag!