Gå direkt till innehåll
K2A väljer klimat- och hållbarhetsplattformen Prodikt för att möjliggöra marknadens mest ambitiösa klimatmål.

Nyhet -

”K2A har fastighetsmarknadens mest offensiva klimatmål där hela värdekedjan ska vara klimatpositiv senast 2027. En utmaning i detta är att vi även räknar in våra leverantörers klimatpåverkan. Tack vare Prodikt kan vi ställa krav gentemot leverantörerna och på så sätt bidra till att vi kan nå målet. Det är också värdefullt med möjligheten att undvika klimatpåverkan från nya byggprodukter helt genom att använda återbruksalternativ”, säger Karina Antin, hållbarhetschef på K2A Fastigheter.

”Oavsett hur man jobbar med klimatberäkning och förbättringar idag så erbjuder Prodikt en väldigt smidig och kraftfull hållbarhetsplattform som kopplar ihop materialleverantörerna med beställarna och projekten för att bidra till mer klimatsmarta, cirkulära och hälsosamma fastigheter. Vi ser fram emot att fortsätta samarbetet och det är alltid extra roligt att jobba tillsammans med en aktör som är väldigt progressiv i sitt hållbarhetsarbete”, säger Dan Axner, Head of Project Sales, Carbonzero AB - Prodikt.

För ytterligare information:
Dan Axner, Head of Project Sales
dan.axner@prodikt.com

Carbonzero AB tillhandahåller den digitala plattformen Prodikt - www.prodikt.com, där man enkelt analyserar sitt byggprojekt, från produktval till förvaltning. I samarbete med tillverkarna görs produktfakta tillgänglig och jämförbar på en mängd olika parametrar. Prodikt gör ingen bedömning av produkterna utan valet ligger hos till exempel arkitekten, inköparen eller byggherren. Bolagets majoritetsägare är BIMobject AB.