Professionals Nord, ÅF Future Talent North

ÅF satsar på juniora profiler – med hjälp av Professionals Nord

ÅF inleder 2018 med ett samarbete med Professionals Nord för att starta upp ÅF Future Talent North. Ett praktikprogram utformat för att erbjuda unga utveckling och arbetslivserfarenhet, men också en möjlighet till rekrytering.

- Det känns fantastiskt roligt att få arbeta tillsammans med ÅF  för att hitta rätt kandidater till deras Future Talent North program. Jag tycker att ÅF tänker helt rätt när de väljer att knyta till sig juniora profiler tidigt och ser det även som en otrolig möjlighet för nyexaminerade ingenjörer att få en riktig kickstart i karriären, säger Josefine Häggström konsultchef hos Professionals Nord.

ÅF har under de senaste åren vuxit kraftigt och satsar nu på att ta in unga ingenjörer för att stärka organisationen ytterligare. Genom ÅF Future Talent North, som sträcker sig över 12 månader, ges nyexaminerade ingenjörer och teknikintresserade kompetenser möjlighet till utbildning i kombination med praktiskt arbete.

- ÅFs verksamhet inom samhällsbyggnad i region Nord har vuxit i rasande takt, men vi behöver fortfarande hitta fler kollegor för att möta den efterfrågan som finns på våra tjänster. Vi vill också ha yngre kollegor med nya idéer. Det är när vi lär av varandra som vi blir starkare och vassare, säger Folke Sandberg, regionchef Nord på ÅF.

- När Sveriges young professionals röstat fram sin drömarbetsgivare i Universums Karriärbarometer toppar ÅF rankingen bland civilingenjörer. Nu när ÅF fortsätter deras satsning på juniora profiler i Norrland känns det otroligt roligt att de valt att samarbeta tillsammans med oss på Professionals Nord, säger Mattias Matsson, VD.

ÅF Future Talent North kommer att startas upp i mars-april men redan idag läggs annonserna ut för dem som är intresserade att söka. ÅF satsar stort över hela Norrland och programmet kommer att lanseras i Luleå, Piteå, Umeå, Sundsvall, Gävle, Falun och Borlänge.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta josefine.haggstrom@professionalsnord.se