Nytt år nya Möjligheter – Professionals Nord tar sikte på Residensstaden.

Nytt år nya Möjligheter – Professionals Nord tar sikte på Residensstaden.

Första året fokuserade personaluthyrning och rekryteringsbolaget Professionals Nord sig på etablering i Umeå och Sundsvall. I år tar företaget nästa steg mot ett starkare Norrland.

Företaget startade förra året och har vunnit marknadsandelar i Norrland. Fokus har varit Sundsvall och Umeå, nu tar det ytterligare ett steg för ett starkare Norrland – med ytterligare fokus på Härnösand.

-Vi känner att vi redan nu kommit igång och har i dagsläget en stor kundkrets både i Umeå och Sundsvall med omnejd. Om man tittar på vår hemsida har vi redan flertalet tjänster ute på flertalet orter i Norrland, faktiskt ända upp till Kiruna, säger VD och grundare Mattias Matsson.

Företaget har känt av en stor efterfrågan över hela Norrland och vill vara flexibla gentemot sina kunder i största möjliga utsträckning.

Härnösand är en attraktiv grannkommun till Sundsvall och Professionals Nord har erfarit en stor efterfrågan från Härnösand med omnejd. Från årsskiftet har det blivit klart att Johan Martinsson, Kundansvarig på Sundsvallskontoret, ska börja arbeta dedikerat mot orten.

-Det är i precis rätt tid, jag har redan hunnit skapa arbetstillfällen på orten och med den här starten har jag fått en bra respons och ser positivt på det nyskapade konceptet, berättar Johan Martinsson.

Att Professionals Nord växer och utökar sitt område som de är verksam inom är inget nytt trots att bolaget inte funnits så länge.

-Som känt sedan tidigare har vi en aggressiv expanderingsplan, men Norrland är stort! En sak i taget, vi anser att det är viktigt att hela tiden ha kvalité i vårt arbete och att arbeta långsiktigt, berättar VD och grundare Mattias Matsson