Östersund nästa fokus för ett starkare Norrland

Östersund nästa fokus för ett starkare Norrland

Första året fokuserade personaluthyrning och rekryteringsbolaget Professionals Nord på etablering i Umeå och Sundsvall, förra månaden meddelande bolaget att de valt att fokusera ytterligare på Härnösand. Nu riktar Professionals Nord blicken mot Östersund.

Det starkt växande bolaget Professionals Nord har valt att fokusera på Norrland, vilket också blivit deras framgångssaga. Med kontor i Umeå, Sundsvall, en Kundansvarig som arbetar dedikerat mot Härnösand och nu tar bolaget ytterligare ett steg mot ett starkare Norrland – denna gång riktar bolaget fokus mot Östersund.

-Vi känner att det är dags att rikta ytterligare fokus mot Östersund då vi ser att behovet växer. Vår vision för ett starkare Norrland arbetar vi dagligen för och därför väljer vi att ge Östersund en dedikerad KA, säger VD och grundare Mattias Matsson.

Från månadsskiftet har Kundansvarig Frida Engström arbetat dedikerat mot Östersund och stärker Mattias bild av läget.

-Östersund är definitivt en kommun där vi kommer kunna bidra med fler arbetstillfällen, jag har fått mycket positiv respons redan berättar Frida Engström, Kundansvarig.

Bolaget har inte funnits länge, men att Professionals Nords expanderingsplan är aggressiv har inte undgått någon. Professionals Nord har idag 23 internt anställda och har skapat ca 170 arbetstillfällen i Norrland.

-Vi växer eftersom behovet finns. Vi arbetar metodiskt och kvalitativt för att långsiktigt bidra till ett starkare Norrland, säger VD och grundare Mattias Mattson.