Professionals Nord knöt nya kontakter på innebandyplanen

Professionals Nord knöt nya kontakter på innebandyplanen

I lördags utmanade Professionals Nord personalvetarna vid Umeå Universitetet i innebandy på IKSU. Personaluthyrning och rekryteringsbolaget Professionals Nord har redan rekryterat flera personalvetare från Umeå.

-Vår vision är för ett starkare Norrland så vi ser det som en självklarhet att rekrytera interna medarbetare från Norrland. Personalvetarna från Umeå Universitet har gång på gång levererat och vi såg helgen som en bra kombination av nytta och nöje, en fantastisk möjlighet att träffa framtida medarbetare och samtidigt ha kul på innebandyplanen, säger VD och grundare Mattias Matsson.

Bolaget har en stark förankring till Norrland och i lördags utmanade Professionals Nord personalvetarna i Umeå på innebandyplanen.

-Vi vill alltid gå utanför vår comfort zone och flera av våra medarbetare gjorde debut på innebandyplanen i helgen, berättar VD och grundare Mattias Matsson.

Studenter från första, respektive andra och tredje läsåret på personalvetarprogrammet vid Umeå Universitet var med och utmanade Professionals Nord.

Priser delades ut till det vinnande laget och för bästa prestation. Priset för bästa prestation tilldelades Anna-Karin Kindberg, Anton Forsberg och Kim Häggström.

Vad tycker du om dagen?

-Kul, dels att spela innebandy tillsammans vilket är en innovativ kommunikations form och att ni kommer ut och träffar oss för framtida rekryteringar. Idrottsarrangemang känns aktuellt då vi tillhör ett idrottsintresserat program. Säger Anna-Karin Kindberg, student vid personalvetarprogrammet.

Professionals Nord har som mål att vara 50 medarbetare internt inom fyra år och att vara den ledande marknadsaktören i Norrland. Bolagets expansionsplaner har kallats aggressiva och VD Mattias Matsson håller med

-Vi ser att behovet finns för en självklar aktör inom personaluthyrning och rekrytering i Norrland och vi arbetar dagligen för att bli denna aktör. Genom vårt fortsatta fokus på kvalité och Norrland kommer vi snart att vara i mål.