Camilla Alfredsson

Umeås främsta mäklare byter till Professionals Nord

Camilla Alfredsson har sedan 2013 arbetat som mäklare i Umeå. Förra året var hon en av de mäklarna som sålt allra mest i hela Umeå, vid årsskiftet byter hon bransch och börjar arbeta som Kundansvarig på personaluthyrning-och rekryteringsbolaget Professionals Nord.

- Med våra mål och ambitioner inför 2017 behöver vi de absolut bästa interna medarbetarna, att Camilla väljer att börja hos oss är riktigt roligt och en stor tillgång för oss, säger Mattias Matsson VD och grundare av Professionals Nord

Camilla är ursprungligen från Umeå men spenderade åren mellan -08 till -13 i Stockholm för att sedan återvända hem till Norrland med familjen.

- Precis som det är viktigt att finna det rätta huset och att leverera kvalité till 100 % i mitt nuvarande arbete känns det oerhört viktigt att kunna hjälpa företag att finna den rätta medarbetaren, att kunna leverera kvalitét i varje led och leverera det som efterfrågas, berättar Camilla

Varför väljer du att börja arbeta hos just Professionals Nord?

- Professionals Nords profil och inriktning mot Norrland tilltalar mig då jag själv älskar Norrland och människorna här! Att dessutom ha ett arbete där jag kan balansera arbete och tid med familjen känns också lockande, vilket Professionals Nord erbjuder, säger Camilla.

Camilla valde att återvända till Norrland och berättar även att det hon gillar mest med Norrland är att människor här är tillmötesgående, vänliga och avslappnade. Att få arbeta med att bidra till kompetensförsörjning i Umeå ser hon som spännande och utmanande;

- Umeå kommer fortsätta växa och är naturligtvis Norrland huvudstad, Umeå är en inflyttningsort med växande näringsliv inom de flesta branscher. Här finns balansen mellan stad och naturnära omgivningar som erbjuder en underbar ort att bo och arbeta i.

På sin fritid umgås Camilla med sin man och sina två barn, hon gillar styrketräning, inredning och matlagning.