Projectplace blir ännu mer socialt med ny samarbetsfunktion

Idag har det webbaserade projektverktyget Projectplace blivit ännu mer socialt och samarbetsvänligt. Lanseringen av en ny social Projektöversikt (betaversion) med en integrerad Project Wall gör att projektmedlemmar kan kommunicera på en helt ny nivå. Verktyget är inspirerat av Projectplace egen iPhone applikation, Projectplace for iPhone*, och Facebook.

Den sociala utvecklingen av tjänsten bygger på Projectplace samlade erfarenheter och insikter från de senaste tolv åren om vad som ligger till grund för ett framgångsrikt projekt. Både kreativitet och engagemang ökar i projekt med en klar och öppen kommunikation projektmedlemmarna emellan.

“Transparenta projekt som ger sina medlemmar mer frihet och öppet låter dem diskutera med varandra skapar en atmosfär av förtroende” säger Mattias Hällström, en av Projectplace grundare. ”Med ett öppet forum är det mycket lättare att snabbt upptäcka och rätta till en situation eller anpassa sig till förändringar”.

Med den nya sociala Projektöversikten och Project Wall, kan projektmedlemmarna snabbt och enkelt utbyta kommentarer om projektet, diskutera och utveckla nya idéer, dela dokument, bilder och annan information.

“Det fungerar lite som Facebook” förklarar produktägaren Ellen Ekerling. ”Facebook är ju inriktat på att dela status, kommentarer, bilder och filmer på ett mer privat plan. Projectplace fokuserar istället på att dela arbetsmaterial, tankar om projektet, nya idéer, planering mm”.

Den nya sociala Projektöversikten ger användaren en snabb och klar visuell översikt av projektet. Här kan man se projektbeskrivningen och en tidslinje med viktiga beslutspunkter. Den innehåller också klickbara foton på projektmedlemmarna samt information om kommande händelser.

Den nya Projektöversikten lanserades i en betaversion för test den 20 april och alla kommentarer och idéer från kunderna kommer att påverka den slutgiltiga funktionaliteten. Lanseringen av den nya Projektöversikten är planerad till sommaren 2010.

Läs mer och testa på webben: http://www.projectplace.com/project-wall/

*I maj 2009 lanserades Projectplace för iPhone med flera sociala funktioner. Med applikationen kan du hantera ditt projekt, läsa dokument samt kontakta och interagera med projektmedlemmar oberoende av var du är.

• project wall
  • projectplace for iphone
  • projektöversikt
  • iphone