Snabbväxande Projectplace har 700 000 användare

Projectplace satsar på att utmana etablerade programvarujättar för att vinna ännu större marknadsandelar. Projectplace nya VD kavlar nu upp ärmarna för att öka närvaron på befintliga marknader och samtidigt ta sig in på nya.

Projectplace, Europaledande inom projektsamarbete online, meddelade idag att man passerat den magiska siffran 700 000 registrerade användare världen över. Detta är ännu en milstolpe i Projectplace historia. Champagnekorkarna smäller ikapp på huvudkontoret i Stockholm men Projectplace-teamet lutar sig inte tillbaka utan ser redan framåt för att uppnå nästa mål: en miljon användare.

– Det är ett viktigt mål som hela det engagerade Projectplace-teamet arbetat hårt för att uppnå. Det är detta arbete som gjort Projectplace till Europaledande inom projektsamarbete online, säger Johan Zetterström, VD på Projectplace. Men det här är bara början. Vår plan är att snabbt utöka vår ledande ställning inom området onlinesamarbete genom att kraftigt öka takten på vår utveckling och arbeta ännu mer intensivt på säljsidan.

När Projectplace var ett nystartat företag i slutet av nittiotalet hade folk fullt upp med att förstå hur e-post fungerade. Det unga teamet kunde emellertid snabbt övertyga ett stort antal kunder om sin vision att förflytta alla arbetsrutiner till ett samarbete på internet där projekten kunde blomstra.

– Marknaden är nu mogen och molnbaserade lösningar har blivit normen, vilket återspeglas i hur snabbt vår användarbas har vuxit på senare tid, förklarar Johan Zetterström. Projectplace har varit föregångare inom det här området och har lagt grunden för onlinesamarbete. Nu har vi nått en nivå där det riktiga arbetet börjar: att konkurrera med etablerade programvarujättar som vill ta över ledarrollen inom onlinesamarbete.

Nyrekryteringar, både inom R&D  samt inom säljavdelningen, ska genomföras under den närmaste framtiden för att stärka Projectplace ledande position. Samarbetsverktyget ska vidareutvecklas så att det blir ännu mer intuitivt och användarvänligt. Målet är att dessa åtgärder ska leda till att antalet användare ökar till en miljon till 2013.

Kontaktperson för media:
Emma Hansson, Marketing Manager
Tel: 0768- 63 37 31, E-post: emma.hansson@projectplace.com

Pressrum för medier: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/projectplace_international

Följ oss:

• johan zetterström

Projectplace International har sedan 1998 utvecklat ett verktyg för projektsamarbete online. Verktyget stödjer ”Social Project Management” med fokus på samarbete och kommunikation i projekt. Projectplace är marknadsledande i Europa med sju språkversioner och över 700 000 registrerade användare. Företaget har 120 anställda med huvudkontor i Stockholm och lokala kontor i Frankfurt, Amsterdam, Oslo och Köpenhamn. Besök oss på www.projectplace.se