Svenska Projectplace först i Skandinavien med högsta betyg för molnsäkerhet

Projectplace, Europas ledande leverantör av projektsamarbetsverktyg, har som första Skandinaviska molnföretag tilldelats det högsta säkerhetsbetyget Enterprise-Ready av Skyhigh CloudTrust Program.

- Projectplace var vid lanseringen 1998 en av världens första molntjänster och vi är därför väldigt stolta att som första Skandinaviska företag tilldelas det högsta betyget i Skyhigh CloudTrust Program. Det är ett resultat av vår erfarenhet och engagemang att skydda våra användares data, säger Erkan Kahraman, säkerhetschef på Projectplace.

Skyhigh CloudTrust är det amerikanska företaget Skyhigh Networks oberoende program för säkerhetsutvärdering av molntjänster. Enterprise-Ready är det högsta betyget, som tilldelas företag som uppfyller de hårdaste kraven på molnsäkerhet såsom dataskydd, identifiering, tillförlitlighet, rutiner och legala frågor. Projectplaces samarbetsverktyg tilldelas, som första skandinaviska molntjänst, det högsta betyget.

- Det kan vara svårt att välja rätt molntjänst när det finns tusentals leverantörer på marknaden. Samtidigt är det ett väldigt viktigt val då ett felaktigt beslut lätt kan få stora konsekvenser. Oberoende utvärderingar såsom Skyhighs CloudTrust-program är värdefulla för organisationer och företag då det ger vägledning i beslutsprocessen. säger Erkan Kahraman.

Skyhigh identifierar och klassificerar tusentals molntjänster och tillhandahåller en objektiv och detaljerad utvärdering av säkerhetsnivån, baserat på en kriterier inom data, användning, service, organisation och juridik.

- Det är verksamhetskritiskt att välja en molntjänst som Projectplace, men samtidigt är utvärderingsprocessen dyr och tidskrävande, i synnerhet med den stora mängden leverantörer som finns tillgängliga idag. Skyhigh CloudTrust förenklar den processen genom att tillhandahålla en objektiv utvädering av säkerhetsaspekterna, säger Rajiv Gupta, grundare och vd av Skyhigh Networks.

Mer information om Projectplaces säkerhetsarbete.

Mer information Skyhigh CloudTrust Program.

Per Holmlund, PR Manager, Projectplace
073-156 03 12, per.holmlund@projectplace.com