Eva Ekedahl gästar Proleadpodden

Eva Ekedahl gästar Proleadpoddden #36 och temat handlar om hur vi kan arbeta för att få fler kvinnor på höga chefs- och ledarpositioner! Eva är känd för många som kvinnan bakom Karriärpodden och en av grundarna av Women for leaders. Hennes erfarenheter tillsammans med affärspsykolog Jan Blomströms perspektiv ger en härlig dynamik till samtalet.

Equal Employer

Många arbetsplatser är idag relativt medvetna om vikten att sträva efter könsneutralitet i rekryteringsprocessen, men än finns det en del att göra, vilket vi pratar om. Likaså när det gäller förutsättningarna att prestera på lika vilkor. Att det finns en jämställdhet i uppmuntrans och belöningsstrukturerna, att klimatet är inkluderande och att ma har siktet inställt på ett hållbart arbetsliv. Det är några av de teman vi rör oss kring och som också är centrala delar i kvalitetsmärkningen Equal Employer som Eva varit med och tagit fram.

Tillsammans med affärspsykolog Jan Blomströms bakgrund, kompletteras resonemangen till en riktigt intressant nivå. Lyssna här nedan!