Anneli Omsorg satsar på kompetenslyft!

Ditt välbefinnande är vår passion! berättar Anneli Pettersson, grundare och VD vid Anneli Omsorg i Leksand. Samtidigt som hon beskriver hur bolaget nu startar upp ett genomgripande kompetenslyft för att ta verksamheten till nästa nivå. I samarbete med Prolead Sverige går våra medarbetare en genomgripande e-kurs helt på var och ens villkor, under ledning av Jan Blomström, psykolog och författare bland annat till boken Älskade Äldreomsorg.

E-kurs, en modern form kompetensutveckling

E-kurser är ett oerhört effektivt och modern sätt att arbeta med kompetensutveckling på idag berättar Jan Blomström, grundare av Prolead Sverige. Arbetsgivare har varken råd eller tid att skicka iväg medarbetare på utbildning idag, då produktionsbortfall, resor och övernattning tillkommer utöver själva kurskostnaden. Med e-kurser får man tillgång till hög kompetensnivå ända hem till sin egen vardag helt utan kostnads- och tidsspill. Dessutom kan man anpassa kompetensutvecklingen till när, var och hur det passar bäst in i verksamheten avslutar Jan.

• "Prolead | e-kurser ger oss kompetenslyft ända ut till varje enskild medarbetare, samtidigt som vi hela tiden har kvar följsamheten på våra kunders behov!"    // Anneli Pettersson, grundare av Anneli Omsorg

I en verksamhet som vår, berättar Anneli Pettersson vidare, fungerar e-kurserna perfekt. Vid obokade tider loggar man in och går kursen i väntan på att åka till nästa kund. I och med att utbildningarna hela tiden varvas med filmklipp, text, frågor, övningar, reflektioner och kunskapsprov, skapar ett driv framåt. För oss är det ett oerhört effektivt sätt att stärka oss till att bli ett ännu starkare alternativ på våran marknad. Dessutom bidrar det till att skapa förutsättningar för en bra arbetsmiljö för våra medarbetare avslutar Anneli, full av tillförsikt.

E-utbildning är här för att stanna

I dagens snabba tempo måste vi hitta snabba och smidiga sätt att hålla oss uppdaterade i vår tillvaro och med webb-baserad utbildning får vi direkt tillgång till en hög kompetensnivå för det man just nu behöver. Vi kan var och en förkovra oss när, var och hur vi vill via smartphone, läsplatta eller dator. Läs under sammanhängande längre studiepass, eller korta pass när du sitter på bussen. E-kurser är en form som platser i ett modernt arbetsliv och det är här för att stanna, berättar affärspsykolog Jan Blomström. Prolead | e-kurser är ett affärsområde inom Prolead Sverige som bara kommer att växa framöver avslutar Jan och avslöjar att fler kurser inom fler områden kommer att erbjudas framöver.

Mer information:

• rättvik
  • leksand
  • dalarna
  • webbutbildning
  • e-kurs
  • kompetens
  • företagare
  • prolead
  • anneliomsorg
  • välfärd
  • omsorg
  • vårdval
  • hemtjänst
  • äldreomsorg
  • ledarskap

• Dalarna

Prolead Sverige | Din kunskaps- och utvecklingspartner som riktar ledarskap och arbetsliv mot uppdraget genom tjänster, böcker, e-kurser och podcast.

Vår kärlek är för nya generationens ledarskap och den effekt som uppnås med riktigt bra ledning. En kärlek vi kallar beyond leadership.

Prolead Sverige ingår som en del av Prolead Business Group AB (556521-0530) där även Prolead Förlag ingår. Bolaget ägs till 100% av familjen Blomström.

Prolead | beyond leadership