Alcadon väljer PromoSoft för att lagerstyra sortimentet

Alcadon är leverantör av infrastruktur för nätverk. Med hjälp av de bästa komponenterna och produkterna från världsledande leverantörer erbjuder företaget ett brett sortiment av produkter för både passiv och aktiv infrastruktur.

För att spara tid och säkerställa rätt servicenivå till sina kunder väljer man att investera i lagerstyrning från PromoSoft.

Med sin produktportfölj hjälper Alcadon sina partners att erbjuda sina kunder lösningar med det mesta som behövs för att installera ett väl fungerande nätverk. Alcadons styrka är den breda kompetens och långa erfarenhet inom data- och nätverk och kan därmed erbjuda kostnadseffektiva lösningar, förstklassig service och support. Alcadon har sedan starten 1988 etablerat sig som en ledande leverantör av produkter för data- och telekommunikation i Skandinavien.

För att åstadkomma leverans-snabbhet och tillgänglighet finns man representerade med kontor och dotterbolag i Stockholm, Malmö och Göteborg samt i Oslo. Antalet anställda inom Alcadon är idag drygt 40 personer.

• Konsultverksamhet

Nils Robertsson