PropTech Sweden expanderar– utökar med Head of Marketing

Innovationshubben inom fastighetsteknologi, PropTech Sweden står inför en spännande framtid. Första året har varit succéartat med över 40 aktiva företag som ingått medlemskap. Nu räknar organisationen med att fördubbla medlemsbasen till årsskiftet och då behöver teamet stärkas upp. Johanna Björnson går in som Head of Marketing, med uppgift att utveckla marknadsstrategin och alla medlemsevents.

Johanna Björnson är en entreprenör och har en bakgrund från flera techbolag, både som VD och marknadschef, dessutom har hon en bakgrund som egenföretagare från modebranschen, där hon är skolad. Hon kommer närmast från Netmore i en roll som CMO.

Hoppet från modebranschen till techbolag kan verka som en ”kovändning” men egentligen är det möjligheter och projekt som driver mig och inom proptech finns det oändliga möjligheter och projekt.Jag är en säljare in i ryggmärgen och ser till att kunden alltid är i centrum i alla projekt vi gör. Att skapa synergier och hjälpa människor och företag att expandera är ju något av det roligaste som finns. Sedan att det är en fantastisk organisation med driftiga, trevliga och inspirerande kollegor är ju bara en stor bonus, säger Johanna Björnson, PropTech Sweden.

Uppmärksamheten kring proptech både internationellt och nationellt är stort just nu. En av PropTech Sweden främsta uppgifter är därför att skapa uppmärksamhet och attrahera både investerare, talanger och innovation, samt främja svenska techbolags fortsatta utveckling, både på den svenska marknaden och utomlands.

Jag är otroligt glad över att få med Johanna i detta läge. Vi har nyligen offentliggjort det svenska ekosystemet och intresset för svensk proptech är extremt just nu. Nu behöver vi Johannas skills för att hjälpa våra medlemmar att sätta dem på den internationella kartan. Svensk proptech ihop med våra bygg- och fastighetsägare ska vara något som världen ser upp till. Att få tillgång till hennes erfarenhet inom marknad, projektledning men också att Johanna har arbetat både som entreprenör och i större bolag, kommer verkligen vara en tillgång för oss, och alla våra medlemmar. säger Roger Tofft, initiativtagare och VD PropTech Sweden.

Som branschorganisation har vi ett stort ansvar att synliggöra vårt ekosystem, delvis för att öka på takten i Sverige men även internationellt. Här kommer Johanna vara en stor del av vår fortsatta framgång ihop med alla våra medlemmar, säger Roger Tofft.

För ytterligare information kontakta:

Roger Tofft
Initiativtagare & VD PropTech Sweden
roger@proptechsweden.org
+46 (0)720 – 66 55 58

Johanna Björnson
Head of Marketing PropTech Sweden
johanna@proptechsweden.org
+ 46 (0) 708 - 61 67 66

Helen Iwefors Häggblom
Presskontakt PropTech Sweden
helen.iwefors@purposepr.se
+ 46 (0)708 – 72 19 90

• Byggnadsindustrin

• community
  • fastighetsbranschen
  • fastighetsteknologi
  • innovationshub
  • proptech
  • head of marketing
  • johanna björnson

PropTech Sweden grundades 2019 och är en community för alla med intresse av, eller verksamma inom fastighetsteknologi, sk Property Technology. PropTech Sweden hjälper företag att skapa och bygga bättre fastigheter för människor att bo, leva och arbeta i.

Genom att sammanföra företag med investerare och finansiärer, utgör vi en viktig plattform för alla som arbetar i branschen. Vi är en medlemsorganisation som för branschens talan, driver utvecklingen framåt genom work shops, think tanks samt initierar innovativa möten. Vi hjälper våra medlemmar med internationell etablering, finansiärer och kontakter, samt skapar synergier och samarbeten medlemmar och partners emellan, i Sverige och globalt. Läs mer på www.proptechsweden.org

Helen Iwefors Häggblom

Presskontakt Presskontakt PropTech Sweden +46 708 721990