Organisatorisk förändring i Prosero

Prosero har utvecklats mycket väl sedan starten 2017 och är idag ett starkt säkerhetsbolag med ca 900 medarbetare. I samband med att bolaget nu blickar framåt för att fortsätta utvecklingen och tillvara de potentialer som identifierats sker ett ledarskifte.

Mikael Norlander slutar som koncernchef för Prosero och rekryteringsprocessen har påbörjats. Mikael Rahm har tillträtt som tillförordnad verkställande direktör och koncernchef från den 7 oktober.

”Förändringen är beslutad i samförstånd och vi tackar Mikael för en fantastisk insats och för att mycket framgångsrikt lett Prosero till att vara en ledande nordisk aktör inom säkerhet” , kommenterar Johan Sjö, styrelseordförande Prosero.

Prosero Security Group är ett av Nordens ledande säkerhetsföretag med lång erfarenhet i branschen och stark lokal förankring på 58 platser i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Prosero består av lokalt ledande säkerhetsföretag som förenar det mindre företagets snabbhet med den stora säkerhetsgruppens trygghet.

Prosero är Nordens ledande oberoende leverantör av tekniska säkerhetstjänster. Våra bolag säljer kompetens och levererar den främsta säkerhetstekniken anpassad för varje kund och installation.

Proseros cirka 800 medarbetare finns fördelade på 39 platser i Sverige, 12 platser i Norge, 6 platser i Danmark och 1 plats i Finland. Den samlade omsättningen uppgår till ca 1 600 MSEK.

Andreas Setting

Presskontakt Landschef Norge Norge +47 920 71 999