Användandet av mjukvaran CEDOC.

Cedoc AB stärker sin marknadsposition i Sverige

Under våren 2021 stärker Cedoc AB sin marknadsposition genom att ingå i ett strategiskt samarbete med SIS, Svenska Institutet för Standarder. Syftet med samarbetet är att gemensamt öka säkerheten på svenska arbetsplatser – säkra maskiner för alla.

Cedoc och SIS har flera gemensamma beröringspunkter och en av dessa är att göra svenska arbetsplatser till en säker och hållbar miljö att arbeta i. Detta åstadkoms bland annat genom mjukvaran CEDOC som förenklar arbetet kring maskinsäkerhet och CE-märkning, samt genom SIS, som tillhandahåller standarder för exempelvis maskinsäkerhet och säker användning av arbetsutrustning.

Syftet med samarbetet att kunna erbjuda köp och prenumeration av standarder i anslutning till CEDOC, samt att via www.sis.se ge tillträde till mjukvaran CEDOC.

- Genom samarbetet får CEDOC en större integrering till standarder, vilket gör att kunderna snabbt och enkelt får tillgång till ett mjukvarustöd som förenklar arbetet med riskbedömningar och CE-märkning av maskiner och maskinlinjer, säger Dan Assarsson, vice vd på JL Safety och Cedoc AB

- Vi är förväntansfulla inför samarbetet med Cedoc. CEDOC är en enkel och pedagogisk mjukvara som underlättar maskinersäkerhetsarbetet för många företag. Samarbetet kommer att öka nyttogörandet av våra standarder vilket skapar en win-win situation, säger Fredrik Fehn, produktchef på SIS.

- Samarbetet med SIS är strategiskt viktigt för oss eftersom vår mission är ”säkra maskiner för alla”, säger Dan Assarsson.

Generationer av CEDOC